سرپرست اداره‌کل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد گفت: برای ایام محرم حدود ۶۵ هزار متر مربع فضاسازی شهری آماده کرده‌ایم و اقدام شهرداری در این زمینه بی‌سابقه است.

۶۵ هزار متر مربع فضاسازی شهری برای ایام محرم/ شهرداری با ایستگاه‌های صلواتی همکاری بیش‌تری خواهد کرد

به گزارش قدس آنلاین، مجید خرمی در خصوص فضاسازی شهری مشهد در ایام محرم اظهار کرد: امسال در مشهد کمپین جدیدی برای عزاداری امام حسین (ع) راه‌اندازی شده که شامل بخش‌های مختلف است. بخش اول آن آویزهای مشکی در سطح شهر، بخش دوم سخنان مقام معظم رهبری، احادیث، سخنان بزرگان و بخش سوم منظومه روز دهم قیصرامین‌پور را شامل می‌شود.

وی افزود: قیصرامین‌پور شاعر انقلاب و دفاع مقدس است و مقام معظم رهبری در سخنان خود از این شاعر یاد می‌کنند. همه این عوامل باعث شد که کمپین مشهد برای حسین (ع) از اشعار این شاعر ارزشمند انقلابی استفاده کند. کسانی که به این شاعر علاقه‌مند هستند در این ماه حال‌وهوای خوبی خواهند داشت.
خرمی بیان کرد: برای این ایام حدود ۶۵۰ هزار متر مربع فضاسازی شهری آماده کرده‌ایم و اقدام شهرداری در این زمینه بی‌سابقه بوده است. در اجرای این کمپین هنرمندان از صنعت و سنت پرچم‌دوزی استفاده کرده‌اند. این سنت را قرن‌ها در طول تاریخ استفاده می‌کردند، اما متاسفانه امروزه این سنت به فراموشی سپرده شده و هدف این کمپین زنده‌شدن این سنت است.
سرپرست اداره‌کل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد عنوان کرد: تمام آویزها، پرچم‌ها، بنرها و برنامه‌های فرهنگی که شهرداری در حال انجام است، زیر نظر این کمپین است که قصد دارد فضای مشهد را محرمی کند.
وی ادامه داد: سلیقه افراد در شهر مشهد متفاوت است. در این ایام رعایت احترام و فلسفه این روزها، برای ما مهم است. سعی داریم مفاهیم این روزها را به نحو احسن به مردم منتقل کنیم و شهر عاشورایی داشته باشیم. در کار این کمپین نقاط ضعفی وجود دارد و در طول این مدت سعی کرده‌ایم تا این نقاط ضعف را برطرف کنیم. طبق نظرسنجی‌های انجام‌شده بیشتر افراد از این کمپین راضی بوده‌اند؛ البته مخالفت‌هایی در این خصوص وجود دارد.
خرمی خاطرنشان کرد: اصل کار این بنرها کار دست است. از روی اصل آن اسکن و روی بنرها نصب شده است. در تمام زمینه کاری خود از امکانات مشهد استفاده‌ کرده‌ایم. هنوز هزینه این طرح‌ها ارزیابی نشده، اما هزینه‌های امسال نسبت به سال گذشته کمتر است.   
وی افزود: برای روزهای بعد این ایام قصد داریم اشعار قیصر امین‌پور را به صورت کامل‌تر در بخش‌های دیگر شهر نصب کنیم و هم‌چنین  پادکست‌های ویژه این ایام ساخته شده و در فضای مجازی منتشر خواهد شد. امسال شهرداری در ایستگاه‌هایی صلواتی همکاری بیشتری خواهد داشت و در توسعه دادن آن‌ها  تلاش خود خواهد کرد و هیچ‌گونه محدودیت برای هئیت‌های مذهبی و مراسم عزاداری نخواهیم داشت.
انتهای خبر/

برچسب‌ها