رئیس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: در روز دوشنبه و مصادف با تاسوعای حسینی با ورود جریانات خنک شمالی به استان دما به طور میانگین بین ۵ تا ۶درجه خنک تر و به ۲۳ تا ۲۴ درجه سانتی گراد خواهد رسید و این شرایط درروز عاشورا نیز ادامه خواهد داشت.

خراسان رضوی در تاسوعا و عاشورای حسینی  خنک تر خواهد شد

یحیی قائنی پور در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی پدیده مهم در سطح استان خراسان رضوی در روز یکشنبه ۱۷شهریور ماه شدت وزش باد خواهد بود و در نوار شرقی و نیمه جنوبی این پدیده محسوس تر خواهد بود .

وی تصریح کرد: در برخی از ساعات بویژه ساعات بعدظهر در نوار شرقی و نیمه جنوبی از جمله سرخس ، خواف ، صالح اباد و تایباد وزش باد همراه با گرد و غبار و گرد و خاک در روز یکشنبه بیشتر باشد.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی با بیان اینکه برای تاسوعا و عاشورای حسینی ، پدیده خاصی برای استان پیش بینی نمی شود، افزود: در روز دوشنبه و مصادف با تاسوعای حسینی  با ورود جریانات خنک شمالی به استان  دما به طور میانگین بین ۵ تا ۶درجه خنک تر و به ۲۳ تا ۲۴ درجه سانتی گراد خواهد رسید و این شرایط درروز عاشورا نیز ادامه خواهد داشت.  

قائنی پور بیان داشت: همچنین در روزهای دوشنبه و سه شنبه در ساعات بعدظهر شاهد افزایش ابرناکی در نیمه شمالی و در شهرهای درگز، قوچان، کلات، چناران ، جوین و جغتای خواهیم بود و احتمال بارش های خفیف و پراکنده در نواحی مرتفع این شهرستان ها دور از انتظار نخواهد بود.

وی ادامه داد: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در شهر مشهد نیز کاهش دما و رسیدن به ۲۳درجه سانتی گراد  و در ساعات بعدظهر رشد موقتی ابر رخ خواهد داد و از حیث الایندگی نیز شرایط مشهد در این دو روز در حد سالم و استاندارد خواهد بود.

برچسب‌ها