ابوالفضل ظهره‌وند گفت: گام سوم کاهش تعهدات برجام، گامی رو به جلوست. این اقدام هم در راستای احیای برجام و هم در جهت تکمیل نیازها و ضرورت‌های توسعه کشور از جنبه فنی و علمی است. بنابراین ما متناسب با نیازهای فناورانه خودمان گام‌های کاهش تعهدات برجامی را مرحله به مرحله تعیین و اجرا می‌کنیم.

گام سوم مصداق مقاومت فعال است/ اجرای این گام نوعی موازنه بین هزینه‌ها و فرصت‌ها برقرار می‌کند

ابوالفضل ظهره‌وند کارشناس مسائل سیاست خارجی و عضو پیشین تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشور در گفت و گو با خبرنگار «قدس آنلاین»، درباره گام سوم اظهار داشت: آنچه ایران در چارچوب برجام انجام داده برای کشورمان بیشتر آثار منفی به همراه داشته است، بنابراین ما با اجرای گام سوم به سمتی حرکت می کنیم که فواید از دست داده را احیا کنیم و در واقع نوعی توازن بین هزینه ها و فرصت هایمان برقرار شود.

این دیپلمات سابق کشورمان تصریح کرد: تاکنون هیچ اقدام مثتبی از سوی اروپایی‌ها صورت نگرفته تا ایران بخواهد بابت آن در اجرای گام سوم تعلل  و تردید کند. ما باید برای جلوگیری از آسیب های بیشتر مسیر مقاومت فعال را در پیش بگیریم.

سفیر سابق ایران در ایتالیا، گام سوم ایران در کاهش تعهدات خود را مصداقی برای مفهوم مقاومت فعال خواند و گفت:  بدین صورت کشورمان ضمن اینکه فشارها را به فرصت تبدیل می‌کند در عین مقاومت نیز گام های رو به جلوی پیشرفت و توسعه را برمی‌دارد.

وی همچنین افزود: گام سوم یک گام رو به جلوست. در این راه فشار دولت های غربی اثربخشی نخواهد داشت زیرا کشورمان مسیر توسعه خود را درون زا می‌بیند. گام سوم هم در راستای احیای برجام و هم در جهت تکمیل نیازها و ضرورت های توسعه کشور از جنبه فنی و علمی است، بنابراین ما متناسب با نیازهای تکنولوژیک خودمان این گام ها را مرحله به مرحله برمی داریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها