گیلان - مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه بیش از ۶۳۰۰ مددجو و زنان سرپرست زیر چتر تامین اجتماعی در گیلان هستند، گفت:۱/۵ درصد بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی گیلان را مددجویان و زنان سرپرست خانوار بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) تشکیل می دهند.

۶۳۰۰ مددجو و زنان سرپرست زیر چتر تامین اجتماعی در گیلان

به گزارش قدس انلاین به نقل از روابط عمومی تامین اجتماعی گیلان ،جمیل حق پرست ، اظهار کرد: تا پایان تیرماه سالجاری تعداد ۴۱۵ هزار و ۸۶۳ نفر بیمه شده اصلی به اتفاق افراد تبعی خود تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان بوده اند.

وی با بیان اینکه ۳هزار و ۳۴۰ نفر زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۲هزار و ۳۲ نفر زن سرپرست خانوار بهزیستی استان و ۷۷۷ نفر مددجوی کمیته امداد و ۲۰۰ نفر مددجوی بهزیستی هستند، گفت: این حوزه از مخاطبان در زیرگروه مشاغل آزاد دارای قرارداد بوده و لیست آنها توسط بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی استان بصورت گروهی به تامین اجتماعی ارائه می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه مجموع ۶هزار و ۳۴۹ نفر زنان سرپرست خانوار و مددجویان مذکور مجموعاً ۱/۵ درصد بیمه شدگان اصلی استان را شامل می شوند افزود:  ۹/۴ درصد از تعداد ۶۷هزار و ۳۰۵ نفر بیمه شدگان مشاغل آزاد استان را این قشر تشکیل می دهند.

حق پرست، تعامل نزدیک با مجموعه های مذکور را از راهبردهای مشارکتی تامین اجتماعی با سایر ادارات و دستگاه ها برشمرده و انعقاد تفاهم نامه برای استفاده از سامانه استعلام ارتباط بیمه ای را یکی از این اقدامات معرفی کرد. 

برچسب‌ها