شبکه‌های مختلف سیما در تاسوعا و عاشورای حسینی، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی مختلفی را برای پخش در نظر گرفته‌اند که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به «روز واقعه»، «هیهات»، «عصر روز دهم» و ..... اشاره کرد.

از «روز واقعه» تا «عصر روز دهم» در تاسوعا و عاشورای حسینی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سیما، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «راز عاشقی»، «راه عاشقی»، «روز عزیز»، «ظهر روز دهم»، «هیهات»، «روز واقعه»، «به خاطر هانیه»، «عصر روز دهم»، «زمین بازی»، «سپید به رنگ مروارید»، «نقش و نقاش»، «سرخ به رنگ عقیق»، «نمایش تمام شد»، «دست های خالی»، «من و زیبا»، «ناسور»، خواهم گریست ۲»، «یک خواب کوچولو»، «دو جریب زمین»، «نقشه فرار»، «یخ۱»، «سفیر»، «آسمانخراش در آتش»، «روشنی صبحدم»، «سایه من»، «دور افتاده»، «یخ۲»، «روز واقعه» و «بازمانده»، دوشنبه و سه شنبه ۱۸ و ۱۹ شهریور ماه مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

شبکه یک سیما

فیلم سینمایی «راز عاشقی» به کارگردانی داوود میرباقری، دوشنبه ۱۸ شهریور ماه ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. داستان فیلم «راز عاشقی» عبارت است از: یکی از یاران مختار که از دوستان صمیمی حضرت عباس بوده و در حادثه عاشورا به امام و یارانش کمک نکرده است اکنون احساس ندامت و پشیمانی کرده و هر شب و روز خود را به یاد حضرت عباس و شهادت مظلومانه اش می گذراند. او برای جبران گذشته به قیام مختار ثقفی می پیوندد و ... فریبرز عرب نیا، امین زندگانی، نسرین مقانلو، رضا رویگری در این فیلم بازی کرده اند.

فیلم سینمایی «راه عاشقی» به کارگردانی داوود میرباقری، سه شنبه ۱۹ شهریور ماه ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. در این فیلم خواهیم دید: مختار ثقفی با وساطت شوهر خواهرش عمربن سعد از زندان ابن زیاد خلاص می شود. او راهی مکه می شود تا با عبدالله بن زبیر که برعلیه یزید است و در مکه خود را خلیفه مسلمین اعلام کرده وارد مذاکره شود و سپاهی برای مقابله با یزید تدارک ببیند. در راه به چادر بادیه نشینی به نام دورهم وارد می شود. دورهم همسر شیرمردی به نام زهیر است که در ظهر عاشورا به شهادت رسیده است. دورهم به مختار می گوید که او منتقم شیعیان است و ...  فریبرز عرب نیا، امین زندگانی، نسرین مقانلو، رضا رویگری در این فیلم هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه دو سیما

فیلم تلویزیونی «روز عزیز» به کارگردانی محسن توکلی، دوشنبه ۱۸ شهریور ماه ساعت ۱:۳۰ بامداد از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.«روز عزیز» داستان پیرزنی به نام ملوک است که آرزو دارد در آخرین روزهای عمرش مراسم پختن غذای نذری را در خانه‌اش برگزار کند اما از طرفی فرزندانش که با هم قهر هستند برآورده شدن این آرزو را با مشکل روبرو کرده‌اند و ... مینا جعفرزاده، الیزابت امینی، عصمت رضاپور، نازنین دلرابد، آزاده ریاضی، افشین نخعی، فرهاد بشارتی، محمد اعلایی، مانی حیدری و فرهاد متقی بازیگران این فیلم تلویزیونی هستند.

فیلم سینمایی «ظهر روز دهم» به کارگردانی عباس رافعی، سه شنبه ۱۹ شهریور ماه ساعت ۱:۳۰ بامداد از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. داستان این فیلم در مورد تعزیه خوانی روز عاشوراست که یکی از تعزیه‌خوان ها که در نقش اشقیا خوان و شمر فعالیت می‌کرد، در صدد پیدا کردن بازیگر مقابل خود برآمد که باید اولیا خوان و در اصل امام حسین (ع) باشد. او در شهر به راه می‌افتد و به دنبال چنین آدمی می‌گردد. اما هرچه بیشتر در پی چنین شخصی بر می‌آید، متوجه این مساله تلخ می‌شود که بیشتر آدم‌های جامعه از جنس خود او و در اصل اشقیا خوان هستند.... پژمان بازغی، فرهاد مهدوی، امیر آقایی و سیاوش طهمورث در فیلم سینمایی «ظهر روز دهم» هنرنمایی کرده اند.

شبکه سه سیما

فیلم سینمایی «هیهات» به کارگردانی روح‌الله حجازی و هادی مقدم‌دوست، دوشنبه ۱۸ شهریور ماه ساعت ۱۶ از شبکه سه سیما پخش خواهد شد. اولین روایت «هیهات»، حکایت مادری پیر است که سال‌ها در حسرت زیارت کربلا مانده و حالا، گذر ضریح جدید حرم امام حسین(ع) از محل سکونتش، فرصتی است برای آنکه در انتهای عمر، دست کم ضریح جدید مولایش را زیارت کند. تلاش‌های پسر پیرزن برای ایجاد این فرصت، ثمر نمی‌دهد... در این فیلم سینمایی، حمید فرخ‌نژاد، بابک حمیدیان، مینا ساداتی و حامد بهداد ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم سینمایی «روز واقعه» به کارگردانی شهرام اسدی، سه شنبه ۱۹ شهریور ماه ساعت ۲۴ از شبکه سه سیما پخش می‌شود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: عبدالله جوانی مسیحی است که تازه به اسلام روی آورده و دل در گرو عشق راحله دختر زید دارد. وی در جریان عروسی با راحله ندایی می‌شنود که او را به یاری فرا می‌خواند، عبدالله بیابان به بیابان، واحه به واحه به سمت کربلا می‌تازد و هنگام عصر عاشورا به آنجا می‌رسد و در آن زمان حقیقت را بر سر نیزه می‌بیند... عزت‌اله انتظامی، علیرضا شجاع نوری، جمشید مشایخی، لادن مستوفی، محمد علی کشاورز، ژاله علو، حمیده خیرآیادی، عنایت بخشی، سیامک اطلسی، حسین محب اهری، حسین پناهی و حسن میرباقری در این فیلم هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه چهار سیما

فیلم سینمایی «به خاطر هانیه» به کارگردانی کیومرث پوراحمد، دوشنبه ۱۸ شهریور ماه ساعت ۱۰:۳۰ از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: ناخدا علو با چهارده مرد دیگر برای صید به دریا می‌روند. ولی همه بجز ناخدا صید دریا می‌شوند و مردم ناخدا را مسبب مرگ عزیزانشان می‌دانند و به او و خانواده‌اش حمله می‌کنند و در این بین دختر خردسال ناخدا هانیه فلج می‌شود. ناخدا و خانواده‌اش آنجا را ترک می‌کنند و به بوشهر می‌روند. ناخدا نذر کرده که شب دهم محرم تا صبح دمام بزند تا هانیه شفا یابد اما مرگ امانش نمی دهد. پس از ناخدا پسر او تصمیم می گیرد ... مهوش افشارپناه، رحیم هودی، علی قربانی و مهدی فقیه در فیلم سینمایی «به خاطر هانیه» ایفای نقش کرده اند.

فیلم سینمایی «عصر روز دهم» به کارگردانی مجتبی راعی، سه شنبه ۱۹ شهریور ماه ساعت ۱۰:۳۰ از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود. «عصر روز دهم» روایت دوران جنگ است که دختری چند ماهه توسط یک سرباز عراقی دزدیده می شود. دکتر مریم شیرازی حالا پس از سال ها با گروهی از پزشکان هلال احمر برای کمک به مردم عراق عازم این کشور می شود و تصمیم به جستجو برای یافتن خواهر گمشده اش می گیرد که ... هانیه توسلی، احمد مهران‌فر و آفرین عبیسی در این فیلم بازی کرده اند.

شبکه پنج سیما

فیلم تلویزیونی «زمین بازی» به کارگردانی مهدی شیخ طادی، دوشنبه ۱۸ شهریور ماه ساعت ۹ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. در این فیلم خواهیم دید: پسری به نام امیر حیسن به همراه سه تن از دوستانش به دلیل شیطنت هایی که در هیئت حاج حبیب انجام داده اند جریمه می شوند و اجازه ورود به هیئت را ندارند. در نتیجه آنها تصمیم می گیرند تا خودشان یک هیئت عزاداری بر پا کنند. بچه ها تصمیم می گیرند در یک زمین بازی هیات بزنند و با وسایل ابتدایی بسیار ساده ای یک هیات کوچک می زنند و ... علیرضا شیخ الاسلام، عرفان پورمحمدی، میلاد نوعپرور، سالار نجفیان و مهدی فقیه در این فیلم بازی کرده اند.

فیلم تلویزیونی «سپید به رنگ مروارید» به کارگردانی سید روح الله حجازی، دوشنبه ۱۸ شهریور ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه پنج پخش می‌شود. این فیلم داستان زندگی مادری است که فرزندش احمد سال هاست که زندگی نباتی دارد و او سال هاست که از خانه بیرون نرفته و از احمد مراقبت می کند. عروسی پسر دومش ایمان است ولی قصد دارد به خاطر احمد به عروسی نرود تا اینکه دختری به نام سحر به خانه آنها می آید و می گوید که احمد را بارها از ایستگاه اتوبوس روبروی خانه شان دیده و برای دیدنش آمده و چند روز بعد تعریف می کند که نامزدش را که بیمار بوده  رها کرده و به خارج از کشور رفته و پس از مرگش عذاب وجدان دارد و ... رابعه مدنی، شاهرخ استخری، لیندا کیانی، سهی بانو ذولقدر، حسام محمودی، مینا سلیمی و فرزاد رمضانی در فیلم تلویزیونی «سپید به رنگ مروارید» هنرنمایی کرده اند.

فیلم تلویزیونی «نقش و نقاش» به کارگردانی مهدی جعفری، سه شنبه ۱۹ شهریور ماه ساعت ۹ از شبکه پنج پخش می‌شود. در خلاصه داستان آمده است: پسربچه ای به نام حبیب وقتی که پدرش می خواهد تعزیه خوانی راه بیندازد و یک پرده نقاشی سفارش داده وقتی با نقاش پرده صحبت می کند تصمیم می گیرد کاری کند که شمر نتواند امام حسین ع را بکشد و سر تعزیه خوان بلاهایی زیادی می آورند که نتواند در تعزیه شرکت کند در نهایت معلم جوان مدرسه نقش شمر را بازی می کند و ... محمود عزیزی، پرویز فلاحی پور و آتش تقی پور در فیلم تلویزیونی «نقش و نقاش» ایفای نقش کرده اند.

فیلم تلویزیونی «سرخ به رنگ عقیق» به کارگردانی سید روح الله حجازی، سه شنبه ۱۹ شهریور ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه پنج پخش می‌شود. داستان فیلم درباره پیرزنی است به نام ننه عقیق که سال هاست که پسرش بهروز مفقودالاثر است و حالا که می خواهند جسدش را بیاورند به جنوب بازگشته است. او به خانه زهره و همسرش مسعود رفته است. زهره نامزد بهروز بوده که پس از اینکه بهروز مفقود شده با مسعود ازدواج کرده و یک دختر به نام تارا دارند. مسعود به دنبال یک عکس از بهروز است که روی سنگ قبرش حک نمایند ولی بهروز هیچ عکسی ندارد. ننه عقیق و تارا به هر کجا که فکر می کنند عکسی از بهروز موجود باشد مثل مدرسه اش و یا یک رزمنده که از بچه های جبهه عکس می گرفته سر می زنند ولی ... رابعه مدنی، علی دهکردی، شیوا ابراهیمی، گیلدا ویشکی و میثم راشدی در فیلم تلویزیونی «سرخ به رنگ عقیق» بازی کرده اند.

شبکه شما

فیلم تلویزیونی «نمایش تمام شد» به کارگردانی افشین علیزاده، دوشنبه ۱۸ شهریور ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه شما پخش خواهد شد. داستان فیلم درباره احمد دانش آموخته‏ی تئاتر و تولد یافته در خانواده‏ای تعزیه‏گردان است، وی در حال حاضر برای تامین هزینه‏ درمان برادر جانبازش محمود که در گذشته شبیه خوان حضرت ابوالفضل(ع) بوده، مسافرکشی می‏کند. روزی او از سوی سحر محرابی برای ایفای شبیه حضرت ابوالفضل (ع) در تعزیه‏ای با شیوه‏ نوین به دانشکده دعوت می‏شود. تمرین آغاز می‏شود اما احمد به یک باره تمرین را در میانه آن ترک می‏کند و سحر علی‏رغم میل باطنی کسی دیگر را جایگزین احمد می‏کند استاد مرتضایی که از مدرسان دانشکده است اعتقاد دارد که دلیل ناراحتی احمد، وضعیت برادرش است و او به رغم خود از جایی ضربه خورده که برای دیگران راحت است. برای همین از احمد می‏خواهد به نمایشی که دو روز بیشتر به اجرای آن نمانده، باز گردد. احمد نمی‏پذیرد اما ... کیوان محمود نژاد، هادی افتخار زاده، وحیده صحرا نورد، بیتا آزادی و وحید منافی در فیلم تلویزیونی «نمایش تمام شد» هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «دست های خالی» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی، سه شنبه ۱۹ شهریور ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه شما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان آمده است: حوریه که سال هاست از اسارت پدرش، امیرحسین، به دست عراقی ها می گذرد، نسبت به خروج های بی موقع مادرش، مریم، از منزل مشکوک است و این شک با تلفن های ناشناسی که به او می شود و در آنها از تصمیم مریم برای ارتباط با یک مرد دیگر صحبت می شود افزایش می یابد. اما طولی نمی کشد حوریه متوجه می شود مادرش در این مدت به عیادت امیرحسین که به تازگی آزاد شده و در بیمارستان به سر می برد می رفته است. امیرحسین که مبتلا به موج‌گرفتگی است به خانه بازمی گردد ولی ازدحام های پیرامونی و آلودگی های صوتی حالش را متشنج می کند، ضمن آن که تلفن های ناشناس این بار به او هم می شود و سلامتش را به مخاطره می اندازد. با پیشنهاد حوریه، همه تصمیم می گیرند مدتی از تهران دور باشند و به شمال بروند. در سفر عده ای از هم‌رزمان سابق امیرحسین نیز به او ملحق می شوند. مزاحمت های تلفنی همچنان ادامه دارد و ... مسعود رایگان، خسرو شکیبایی، مریلا زارعی، فاطمه گودرزی و مرشدشاه محمدی در فیلم تلویزیونی «دست های خالی» بازی کرده‌اند.

شبکه امید

فیلم سینمایی «من و زیبا» به کارگردانی فریدون حسن پور، دوشنبه ۱۸ شهریور ماه ساعت ۱۶ از شبکه امید پخش خواهد شد. فیلم داستان زندگی موسی است. او در شبی سرد و بارانی قبل از آنکه به خانه برسد. راحله، همسرش بر اثر درد زایمان جان می سپارد. موسی در تمام عمر فکر می کند که باعث مرگ راحله شده است. او تمام وجود و عشق خود را پای جعفر، تنها یادگار راحله می ریزد... پرویز پرستویی، شهاب حسینی، حدیث میرامینی، مهدی بوستان پرور، صادق صفایی، پرویز سیرتی، نیکی نصیریان و سیما خضرآبادی در فیلم سینمایی «من و زیبا» هنرنمایی کرده اند.

فیلم سینمایی «ناسور» به کارگردانی کیانوش دالوند، سه شنبه ۱۹ شهریور ماه ساعت ۱۶ از شبکه امید پخش خواهد شد. «ناسور» روایتی است از حماسه عاشورا که وقایع این حادثه عظیم را به تصویر می‌کشد. این انیمیشن همچنین راوی جراحتی است که از شهادت مظلومانه امام حسین ع و یارانش در دل همه آزادی خواهان جهان ایجاد شده است.

شبکه نمایش

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «خواهم گریست ۲»، «یک خواب کوچولو» به کارگردانی حسین عامری، «دو جریب زمین»، «نقشه فرار»، «یخ۱»، «سفیر» به کارگردانی فریبرز صالح و «آسمانخراش در آتش» دوشنبه ۱۸ شهریور ماه ساعت ۱۱، ۱۳، ۱۵، ۱۷، ۱۹، ۲۱ و ۲۳ از شبکه نمایش روی آنتن می‌رود.

فیلم‌های سینمایی ‌و تلویزیونی «روشنی صبحدم» به کارگردانی جواد مزدآبادی، «سایه من»، «دور افتاده»، «یخ۲»، «روز واقعه» به کارگردانی شهرام اسدی و «بازمانده»، سه شنبه ۱۹ شهریور ماه ساعت ۱۳، ۱۵، ۱۷، ۱۹، ۲۱ و ۲۳ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

انتهای پیام /

برچسب‌ها