دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی از پیگرد قضایی ۳ مدیر خراسان رضوی با تذکر ستاد امر به‌معروف در این استان خبر داد.

پیگرد قضایی ۳ مدیر در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین ؛ عبدالله ارجاعی  یکی از مهم‌ترین وظایف ستاد را امر به معروف مسؤولان دانست و گفت: در موضوع رصد اقدامات و نظارت بر دستگاه‌های اجرایی که همان امر به معروف مسؤولان نام دارد بر اساس ماده ۱۹ دستورالعمل اجرایی اقدامات متعدد و اثر گذاری انجام شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی بیان کرد: در حال حاضر در تمامی دستگاه‌های اجرایی این استان شوراهای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده و با 84 دستگاه اجرایی تفاهم نامه‌ای امضا شده که این شوراها مکلف هستند سه منکر و سه معروف تخصصی دستگاه خود را در ابتدای سال معرفی و تا پایان سال منکرات را رفع کنند.

وی اضافه کرد: به طور متوسط هفته‌ای ۱۰ تا ۱۵ گزارش از دستگاه‌های اجرایی در قالب طرح ناظر ۱۹ به ستاد ارسال می‌شود که مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات لازم انجام می‌شود.

ارجاعی متذکر شد: در سال گذشته ۲۰۰ گزارش قابل اعتنا توسط سامانه ناظر ۱۹ که مختص ادارات هست دریافت شده که از این تعداد ۱۶۶ مورد با ارتباط تلفنی یا پیامکی با مدیر دستگاه رفع منکر شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی ادامه داد: از این تعداد گزارش، ۲۹ مورد از طریق ارسال نامه و پیام کتبی حل و فصل شده و پنج مورد باقی مانده دستگاه قضایی معرفی شده‌اند، از این پنج مورد دو مورد با ورود دادستانی حل شده و برای 3 مورد پرونده قضایی تشکیل شده و متأسفانه مدیر دستگاه مورد پیگرد قانونی قرار گرفته است.

منبع : فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها