درخواست برای بستن سایت‌های غیراخلاقی،پیشنهاد ایاد علاوی درباره نیروهای مسلح،درخواست کمیسیون امنیت پارلمان برای اتخاذ موضع قاطع در برابر تجاوزات به موسسات نظامی و تاکید وزیر کشور بر نقش بسزای حشد شعبی در مهار تروریسم از جمله خبرهای مربوط به عراق است.

اخبار عراق/درخواست برای بستن سایت‌های غیراخلاقی/ تاکید بر طرح موضوع اخراج نظامیان آمریکایی در پارلمان

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، برای اولین بار عراق شاهد برگزاری یک کنفرانس رسانه‌ای بود که طی آن شرکت کنندگان خواستار بسته شدن سایت‌های اینترنتی غیراخلاقی در عراق شدند. در یک تجمع بزرگ و گسترده با حضور اعضای موسسات فرهنگی بغداد، اولین کنفرانس رسانه‌ای در یک صحنه ملی با حضور بسیاری از شبکه‌های ماهواره‌ای با عنوان «بستن سایت‌های غیراخلاقی» برگزار شد.

در این تجمع بزرگ سه درخواست مطرح شد : 1- اینکه دولت و وزارت ارتباطات، در راستای ایجاد زیرساخت‌ها و فناوری لازم برای بستن سایت‌های غیراخلاقی فورا اقدام کنند. 2- یک دفتر ملی برای مبارزه با مواد و موضوعات غیراخلاقی ایجاد شود 3- فعال سازی قوانین و احکامی که مجازات بازدارنده را علیه کسانی وضع می‌کند که به نشر و بارگذاری و اشتراک گذاشتن موضوعات و مسائل غیراخلاقی اقدام می‌کنند.

خبر اینکه بر اساس گزارش شبکه السومریه، نیروهای امنیتی عراق، مراکز فروش مشروبات الکلی و مروج فساد در مرکز بغداد را بستند.

یک منبع عراقی به السومریه گفت نیروهای امنیتی عراق شامگاه جمعه، مراکز فروش مشروبات الکلی و مروج فساد در منطقه الکراده در مرکز بغداد را بستند.

موضوع بیرون راندن نظامیان آمریکایی در صدر مسائل مهم پارلمان

 حنین القدو از نمایندگان ائتلاف البناء(سازندگی) به ریاست هادی العامری تاکید کرد موضوع بیرون راندن نظامیان آمریکایی از مسائل مهم مورد پیگیری مجلس نمایندگان در خلال دوره قانونگذاری کنونی قرار دارد و پارلمان مصمم است در راستای لغو دفاتر بازرسان عمومی گام بردارد.

القدو در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه خاطر نشان کرد تجاوزات نظامی اخیر به مواضع حشد شعبی، بررسی این موضوع و نظامیان آمریکایی را بر پارلمان ضروری می‌کند که این مسئله در صدر فعالیت‌ها در دوره قانونگذاری فعلی قرار دارد.

وی افزود پارلمان در خلال دوره قانونگذاری کنونی مصمم به گام برداشتن در مسیر لغو بازرسان عمومی به سبب اسراف در حقوق و بی فایده بودن ادامه فعالیت آنها در مبارزه با فساد در ادارات دولتی است.

تاکید وزیر کشور بر نقش بسزای حشد شعبی در مهار تروریسم

یاسین الیاسری وزیر کشور عراق از نقش حشد شعبی در استان دیالی و هماهنگی عالی آنها با نیروهای امنیتی در نبرد با تروریسم تقدیر کرد و گفت حشد نقش بزرگی در مهار تروریسم در منطقه داشته است.

الیاسری در جریان بازدید از مقر فرماندهی عملیات دیالی حشد شعبی در خانقین در نشستی با حضور فرماندهان پلیس فدرال و فرماندهان لشکرهای حشد شعبی و فرمانده پلیس محلی شرکت کرد. در این نشست «طالب الموس» فرمانده حشد شعبی در دیالی گزارشی درباره طرح ویژه محرم الحرام و تامین امنیت مراسم عزاداری حسینی در این استان و امنیت زائران ارائه کرد.

درخواست کمیسیون امنیت پارلمان برای اتخاذ موضع قاطع در برابر تجاوزات به موسسات نظامی

«سعد مایع الحلفی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از فراکسیون سائرون(به ریاست جریان صدر) از فرمانده کل نیروهای مسلح عراق خواست موضع قاطع و سختی در برابر تجاوزات آشکار به کشور و موسسات نظامی عراق اتخاذ کند. الحلفی در بیانیه ای خاطر نشان کرد عراقی‌های شرافتمند، خون‌های پاکشان را در راه آزادی و رهایی از هر کسی که برای سیطره بر آنها تلاش کرده، تقدیم کردند و این جانفشانی‌های عظیم است که مرزهای حاکمیت را پس از آنکه فاسدان تباه کردند، ترسیم کردند.

الحلفی افزود توده‌های مردم که نمایندگان خود را انتخاب و به آنها ماموریت انتخاب دولتی را دادند که خواستههایشان را برآورده کند، امروز در حالتی از خشم و نارضایتی هستند. وی درباره نادیده گرفتن نظر نمایندگان مردم هشدار داد و بر ضرورت اینکه منافع عالی کشور مافوق همه منافع باشد، تاکید کرد.

وی از همه گروه‌های سیاسی خواست در برابر هر کس که به دنبال تضعیف دولت است، بایستند. الحلفی گفت تمام شرکت کنندگان در روند سیاسی درباره این مسئله که سلاح انحصارا در اختیار دولت باشد، به توافق رسیده اند.

الحلفی خاطر نشان کرد کمیسیون امنیت و دفاع پارلمانی در برابر هر کس که بخواهد در هرگونه تصمیمی که امنیت و حاکمیت عراق را تهدید می‌کند، تکروی کند، خواهد ایستاد. وی خاطر نشان کرد تصمیم نظامی و امنیتی باید انحصارا در اختیار فرمانده کل نیروهای مسلح(عادل عبدالمهدی) باشد.

وی ابراز عقیده کرد فرمانده کل نیروهای مسلح در بوته آزمون است، وی باید موضع شدیدی علیه تجاوزات آشکار به کشور و نهادهای نظامی آن و در راستای حفظ اقتدار عراق و حرکت رو به جلو در مسیر ایجاد دولتی مقتدر با نهادهای نظامی مستحکم اتخاذ کند.

این در حالی است که ریاض المسعودی از نمایندگان ائتلاف سائرون وابسته به جریان صدر گفته است این ائتلاف برنامه عادل عبدالمهدی نخست وزیر را برنامه‌ای که مرده به دنیا آمده قلمداد کرده است و بر این باور است که دولت وی در سطح چالش‌ها و تحمل بار و هزینه‌های مرحله‌ای که عراق در آن به سر می‌برد، قرار ندارد. وی افزود ما به دنبال شخصیتی برای اداره دولت هستیم که کمترین شکست را متحمل شده و بهترین فرد در میان افراد ضعیف باشد.

وی افزود گروه‌ها و فراکسیون‌های سیاسی یک سال کامل به دولت برای تحقق اهداف مدنظر فرصت دارند که شامل تحمیل اقتدار دولت، مبارزه با فساد و فراهم کردن خدمات بود، ولی گام‌های دولت در این زمینه خجالت آور بوده است.

پیشنهاد ایاد علاوی درباره نیروهای مسلح عراق

ایاد علاوی نخست وزیر اسبق و رئیس تشکل موسوم به المنبر پیشنهاد تشکیل فرمانده کل نیروهای مسلح را داد که شامل نمایندگانی از پیشمرگه و حشد شعبی باشد تا از آنچه وی «پیامدهای منفی خطرناک ناشی از تعدد نیروهای نظامی» خواند، جلوگیری شود.

وی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت من همواره بر ضرورت حفظ اقتدار و اعتبار وطن و منع تعدد نیروهای نظامی به سبب پیامدهای نظامی خطرناک آن تاکید کرده‌ ام.

وی افزود تنها راه برای جلوگیری از این مسئله در تشکیل فرماندهی کل نیروهای مسلح شامل نمایندگانی از نیروهای پیشمرگه و حشد شعبی به فرماندهی فرمانده کل نیروهای مسلح و وزیر دفاع به عنوان معاون وی نهفته است.

نخست وزیر اسبق عراق تاکید کرد هیچ راهی برای ثبات ما جز عراق یکپارچه و ارتش واحد و تصمیم واحد و فرماندهی واحد وجود ندارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها