یزد - معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان گفت :به منظور پیشگیری از انتشار بیماری و ایجاد مخاطره برای بهداشت عمومی، از ذبح دام در سطح شهر و جلوی هیئت های عزاداری اجتناب نموده و کشتار دام را در کشتارگاه و تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی انجام دهید.

هیئت های مذهبی از ذبح دام های نذری در معابر عمومی خودداری کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد ،  محمدرضا متوسل الحسینی با بیان این خبر اظهارداشت: بی توجهی به اصول بهداشتی ذبح دام و انجام قربانی در جلوی هیئت های عزاداری، علاوه بر انتقال آلودگی از طریق کفش و سایر وسایل به مجالس عزاداری ، منجر به افزایش احتمال انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری تب کریمه کنگو از طریق گوشت پیش سرد نشده می شود.

وی با تأکید بر اهمیت حفظ بهداشت عمومی جامعه سلامت شهروندان افزود: یکی از نکات مورد توجه در  پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام، توجه شهروندان به اصول بهداشتی ذبح و اجرایی نمودن سنت قربانی از طریق کشتارگاه می باشد تا با نظارت های صورت گرفته در این اماکن و پیش سرد گذاری لاشه ها قبل از مصرف، سلامت گوشت مورد استفاده در پخت نذری تضمین گردد.

متوسل الحسینی تصریح کرد: با توجه به آنکه در پاره ای از موارد  ذبح دام خارج از کشتارگاه و بدون نظارت ناظرین دامپزشکی صورت می گیرد؛ پیش سرد گذاری  در دمای ۰ تا ۴ درجه به مدت ۲۴ ساعت و همچنین خرد کردن گوشت با دستکش برای پیشگیری از انتقال بیماری های مشترک ضروری می باشد.

وی خاطر نشان ساخت : مردم برای ذبح دام می توانند از شبکه های دامپزشکی استان کمک گرفته و یا راهنمایی لازم را در این خصوص از طریق سامانه ۱۵۱۲ دریافت نمایند.

برچسب‌ها