البرز- رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با اشاره‌ به‌ ابراز تمایل بخش خصوصی عراق برای انتقال تکنولوژی و سرمایه گذاری ایران‌ در شهرک های صنعتی آن کشور، فعالان اقتصادی البرز را به حضور فعال در این زمینه فراخواند.

فعالان اقتصادی سرمایه گذاری درعراق را مدنظر قرار دهند

 به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز، رحیم بنامولائی صبح  یکشنبه در نشست مشترک با  رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: آن دسته از فعالان اقتصادی استان البرز که با مشکل مالی مواجه اند و یا تولید واحد هایشان به مرز اشباع رسیده است می توانند برای احیاء واحد صنعتی خود و ورود به بازار عراق در این کشور  سرمایه گذاری کنند.

وی تاکید کرد: عراقی ها  برای سرمایه گذاری ایرانیان در عراق بیشتر شهر “حله” را که مشکل کمبود برق و آب ندارد  توصیه می کنند.

بنامولایی اضافه کرد: اینگونه سرمایه گذاری ها  وابستگی اقتصادی  ایجاد می کند که این مزیت  مسیر را برای ارائه خدمات مهندسی کشورمان به عراق در قالب  دانش فنی و تعمیرات هموار می کند.

وی اظهار امیدواری کرد در کشور سوریه و دیگر کشورهای مورد نظر جمهوری اسلامی نیز  بستر برای انتقال کالا و تکنولوژی ایران همراه با تعمیرات لجستیک فراهم شود.

رییس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به پیشنهاد اتاق مشترک ایران و عراق به همکاری های صنعتی در آن کشور گفت: استان البرز در راستای این همکاری از ظرفیت و پتانسیل خوبی برخوردار است.

رییس اتاق مشترک ایران و عراق نیز دراین نشست طی سخنانی‌ حمایت از فعالان اقتصادی، پیگیری مشکلات‌و توانمند سازی علمی و کاربردی را سه وظیفه مهم اتاق های بازرگانی عنوان کرد.

حمید حسینی گفت: اتاق بازرگانی البرز از معدود اتاق هائی است که هر سه مسوولیت را  به نحو احسن و شایسته انجام می دهد.

وی  با اشاره  به واحد آموزش و پژوهش و نیز   نمایشگاه دائمی توانمندی های تولیدی و صنعتی استان البرز گفت: در این استان قدم های خوبی در رفع مشکلات فعالان اقتصادی، بازار سازی و توسعه صادرات برداشته شده است

حسینی اضافه کرد: فضای اقتصادی که در اتاق البرز ایجاد شده و نمایشگاه منحصر به فرد از توانمندی های تولیدی و صنعتی فرصت مناسبی  را برای معرفی ظرفیت های صنعتی استان به هیات های  تجاری ایجاد کرده است.

وی گفت: استان البرز در بحث دارو و مواد غذایی می تواند سهم بیشتری از بازار عراق را به خود اختصاص دهد

این مسئول همچنین با اشاره به ظرفیت استان البرز در تولید لوازم یدکی، خودرو، پلاستیک و دام و طیور  گفت: استان البرز در این زمینه ها نیز می تواند سهم قابل توجهی از بازارهای عراق را کسب کند.

برچسب‌ها