رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: اساس و پایه بیانیه گام دوم انقلاب بر مبنای قیام عاشورا و فرهنگ مقاومت و ایستادگی بر ارزش ها و مبانی انقلاب در برابر نظام استکبار شکل گرفته است.

 اساس بیانیه گام دوم انقلاب برگرفته از نهضت عاشورا است / مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب جوانان عاشورایی هستند

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: قیام سید الشهداء دارای پیام های هدایت بخش و تاثیرگذار در مسیر سعادت و عاقبت بخیری انسان ها است.

وی با بیان اینکه  روح عاشورا مبتنی بر ایستادگی و مقابله با ظلم و فساد است، تصریح کرد: نهضت عاشورا دارای پیام روشن و صریح برای افرادی که دچار وادادگی و خودباختگی در برابر فشار و ظلم دشمن و استکبار شده اند و از اصول و مبانی خودشان عقب نشینی کرده اند می باشد و آنها را به ایستادگی و مقاومت در دفاع از ارزش ها  دعوت می کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: کارشکنی های دشمنان و ضعف در برابر این کارشکنی ها گریبانگیر برخی افراد و جریانات شده است که باید با بهره گیری از پیام نهضت عاشورا خود را اصلاح و از ظرفیت قیام عاشورا برای مقابله با دشمن بهره لازم را ببرند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روح بیانیه گام دوم انقلاب  برگرفته از نهضت عاشورا است،  اظهار کرد:انقلاب اسلامی بر مبنای مبانی و اصول نهضت و قیام عاشورا شکل گرفت و به همین دلیل بود که بر نظام شاهنشاهی و استکبار پیروز و در طول چهار دهه علی رغم فشار و تحریم دشمن ایستادگی و مقاومت کرد و به پیشرفت های مختلف نیز دست پیدا کرد.

وی افزود: از طرفی رهبر معظم انقلاب نیز در بیانیه گام دوم انقلاب بر مفهوم ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن که برگرفته از نهضت عاشورا است تاکید ویژه ای دارند و به عبارتی اساس بیانیه گام دوم انقلاب بر مبنای قیام عاشورا و فرهنگ مقاومت و ایستادگی بر ارزش ها و مبانی انقلاب در برابر نظام استکبار شکل گرفته است.

حجت الاسلام پژمانفر تصریح کرد: از طرفی جوانان که مظهر رشادت، پایداری و ایستادگی در مسیر دستیابی به موفقیت و پیروزی محسوب می شوند مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب هستند و رهبری در این بیانیه خطاب به جوانان انقلابی  از انها دعوت می کنند که در میدان ها و صحنه های مختلف حضور پرشور داشته باشند و با جدیت ابتکار عمل را در عرصه های مختلف در دست بگیرند از این رو جوانان انقلابی باید الگو و سرلوحه خود در این مسیر را جوانان عاشورا و افرادی نظیر حضرت علی اکبر(ع) قرار دهند، به عبارتی مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب جوانان عاشورایی هستند.  

برچسب‌ها