دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: گزارش هایی از ناهماهنگی هایی در مرز خسروی به دست مان رسیده است و ما هم درصدد هستیم تا همه این مشکلات را مرتفع کنیم اما هم اکنون مرز خسروی باز است.

مرز خسروی باز است/ناهماهنگی‌ها به زودی مرتفع می‌شود

قدس آنلاین: احمد محمدی فر دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، گفت: مرز خسروی به صورت رسمی روز جمعه با حضور وزیر کشور عراق بازگشایی شد و تفاهم نامه رسمی بین دو کشور به امضا رسید. از روز امضای تفاهم نامه تا امروز، دو روز می گذرد و طبیعی است که ناهماهنگی هایی را در این مرز شاهد باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به آنکه مرز خسروی سال ها بسته بوده است، تا فعال شدن این مرز، طبیعی است که ناهماهنگی هایی را در این مرز شاهد باشیم اما باید گفت که مرز خسروی باز است. این معطلی ها امری طبیعی است و جای هیچ گونه نگرانی را ندارد.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی تصریح کرد: بنا به توافقی که با دولت عراق داشتیم، مرز خسروی باز است و هیچ خبری مبنی بر بسته شدن این مرز صحت ندارد. تردد زوار از این مرز بنا به توافق انجام شده را شاهد هستیم و همه این ناهماهنگی ها را سعی داریم مرتفع کنیم تا مشکلات حل شود.

وی بیان کرد: توصیه ام به عمده زائرانی که از سوی کاروان های شان در حال تردد از مرز خسروی هستند این است که مدیران شان با سازمان حج و زیارت هماهنگ باشند و در صورت هرگونه دغدغه و نگرانی با مسئولانی که در مرز مستقر هستند، موارد را به آنها اطلاع دهند.

محمدی فر تصریح کرد: گزارش هایی از ناهماهنگی های مرز خسروی به دست مان رسیده است و ما هم درصدد هستیم تا همه این مشکلات را مرتفع کنیم.

وی در خصوص تردد زائران به صورت فردی از مرز خسروی گفت: هیچ منعی برای این دسته از زائران قائل نیستیم. البته اگر زائران به دلیل آنکه این مرز تازه باز شده است، از مرزهای دیگر استفاده کنند، بهتر خواهد بود. هم اکنون همه مرزها فعال هستند و به زودی مرز خسروی هم فرآیند روان سازی و عادی سازی را طی خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها