مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی گفت: سینما یک جریان فرهنگی و اقتصادی است و برای ساخت و فعالیت آن تنها موضوع تاسیس نباید مدنظر قرار بگیرد بلکه موضوع ادامه فعالیت سینما و استقبال مردم نیز دارای اهمیت است.

۱۹شهرستان خراسان رضوی سینما ندارند/سینما یک جریان فرهنگی و اقتصادی است

جعفر مروارید در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: ازمجموع ۲۸شهرستان در استان خراسان رضوی ، ۹شهرستان دارای سینما و ۱۹شهرستان فاقد سینما هستند که در صورتی که  از این شهرستان ها درخواستی برای ساخت سینما ارائه شود از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد استان خراسان رضوی  پیگیری صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد:  در حال حاضر به دلیل توزیع عادلانه در اکران و ارائه شرایط برای علاقمندان به سینما، ۶دستگاه سینما سیار در استان نسبت به اکران فیلم‌های روز اقدام می کنند که بخش زیادی از این اکران ها در شهرستان‌های فاقد سینما صورت می گیرد.

مروارید افزود: در استان خراسان رضوی ۱۶سینما با ظرفیت ۵۱ سالن و ۱۰۱۱۱صندلی وجود دارد که ۸سینما با ظرفیت ۳۱سالن و ۶۶۰۴صندلی در شهر مقدس مشهد و  ۸سینما با ظرفیت ۲۰سالن نیز در شهرستان های استان آماده ارائه خدمات به مردم هستند.  

وی بیان داشت: برای شهرستان هایی که شرایط برای ساخت سینما را از حیث موارد مختلف داشته باشند طرحی تحت عنوان پردیس  سینمایی امید با همکاری و مشارکت بین ارشاد و شهرداری به منظور عدالت فرهنگی و توزیع عمومی سازی دسترسی فرهنگی  در نظرگرفته شده است که زمین از طرف  شهرداری و ساخت نیز بر عهده اداره ارشاد است و شهرهای پرجمعیتی که سینما ندارند و شهرداری ها آماده مشارکت در ساخت سینما هستند ترجیحا در پارک مرکزی شهر این پروژه انجام می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی تصریح کرد:  این طرح امسال در شهرستان تربت حیدریه اجرایی و آغاز آن هفته گذشته صورت گرفت و ساخت سینما با ۳ سالن در این شهرستان در حال احداث است  که اداره ارشاد ۷۰۰میلیون تومان کمک بلاعوض، وزرات کشور ۵۰۰میلیون تومان و مابقی نیز از طریق کمک شهرداری تامین خواهد شد و مشابه این مساعدت برای شهرستان های دیگر فاقد سینما نیز در صورت درخواست شهرداری آن انجام خواهد شد.

مروارید افزود: سینما یک جریان فرهنگی و اقتصادی است و برای ساخت و فعالیت آن تنها موضوع تاسیس نباید مدنظر قرار بگیرد بلکه موضوع ادامه فعالیت سینما و استقبال مردم را نیز می طلبد.

وی بیان داشت: برای روز سینما به دلیل مصادف شدن با ایام عزاداری امام حسین(ع) و شهادت امام سجاد(ع) به صورت ملی نیز برنامه ای برگزار نخواهد شد و از این رو در استان خراسان رضوی نیز برنامه خاصی برای این روز در نظر گرفته نشده است. همچنین برای روز جمعه ۲۲شهریور که روز بعد از روز سینما است  بلیط سینماها نیم بهائ در نظر گرفته شده و این موضوع به سینماها نیز ابلاغ شده و نظارت بر اجرای آن نیز صورت خواهد گرفت.  

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان خراسان رضوی با بیان اینکه از طریق سایت سینما تیکت شفاف سازی در خرید بلیط صورت گرفته است، اظهار داشت: در سال گذشته ۲۴میلیارد و ۵۰۰میلیون  ریال بلیط سینما در استان خراسان رضوی به فروش رسیده است و در ۵ماهه ابتدایی سال جاری نیزاین رقم  ۱۵میلیارد ریال بوده است . از طرفی با ایجاد پردیس های سینمایی جدید در استان نحوه دسترسی های فرهنگی و استقبال مردم از سینما خوب بوده است .

مروارید با بیان اینکه سینماهای استان از امکانات مناسب و مطلوبی در اکران برخوردار هستند، اظهارداشت: مردم از وضعیت سینماهای استان رضایت دارند و این رضایت را می توان در زمان جشنواره فیلم فجر و استقبال حداکثری مردم که رخ داد مشاهده کرد،  از طرفی با توجه به این که فناوری ها به طور روزانه در حال تغییر و پیشرفت هستند و صنعت سینما به تبع آن درحال رشد است ، سینماها در  صورت به روز رسانی از شرایط و کیفیت بالاتری برخوردار خواهند شد که این موضوع در استقبال مردم نیز تاثیرگذار خواهد بود به طوری که دو سینمای جدیدی که در شهر مشهد ساخته شده اند به دلیل برخورداری از امکانات و کیفیت بهتر استقبال بیشترمخاطب  نسبت به سینماهای دیگر را داشته اند و در سینماهایی که جدید احداث خواهند شد نسبت به استفاده از آخرین فناوری ها و امکانات روز دنیا باید اقدام شود.    

برچسب‌ها