۲۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
کد خبر: 670087
  بازسازی و نوسازی مدارس همت خیران را می‌طلبد

 اوضاع و احوال ساخت مدارس خیرساز در خراسان رضوی وضعیت مناسبی دارد. خیران زیادی در داخل و یا خارج از استان در طول سالیان گذشته برای ارتقای شرایط آموزشی خراسان با قبول هزینه ساخت اماکن آموزشی سعی کردند تا دانش‌آموزی به دلیل نبود امکانات آموزشی از قطار تعلیم و تعلم جا نماند.

مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ عضو دارد که ۱۰۰ نفر از آن‌ها خارج‌نشین هستند و ۳۷۷ بانوی مدرسه‌ساز عضویت آن را دارند. تاکنون در حدود ۳ هزار مدرسه و فضای آموزشی در خراسان رضوی با همت آن‌ها سرپا شده که از این نظر استان را جزو صدرنشینان جدول رده‌بندی مدارس خیرساز قرار داده است.

آمارها نشان از پویایی خیران در امر آموزش و تعلیم فرزندان خراسان دارد. این ظرفیت را کمتر استانی دارد پس می‌شود از پس هر کاری با وجود آن برآمد.

 در شرایط فعلی و با توجه به وضعیت اقتصادی موجود آنچه بیشتر از گذشته در بحث ساخت و ساز اماکن آموزشی جلوه می‌نماید نگهداری و به‌روزرسانی فضاهای آموزشی موجود است گرچه هنوز هم مناطقی از استان هستند که نیازمند ساخت فضاهای جدید هستند اما نگهداری و نوسازی برخی از مدارس و اماکن آموزشی اگر ضرورتشان بیشتر نباشد کمتر نیست. با این وجود نگاه‌ها به سوی بازسازی‌ مدارس بیشتر از گذشته باید باشد.

بودجه‌های دولتی کم و قطره‌چکانی شده است. نگهداری تأسیسات یک مدرسه در حال حاضر از عهده ادارات آموزش و پرورش برنمی‌آید به همین دلیل توجه به بحث نوسازی و بازسازی امری ضروری به نظر می‌رسد که ظرفیت موجود در بین خیران مدرسه‌ساز می‌تواند به راحتی از پس این مهم برآید.

نکته دیگر اینکه تجهیز مدارس به امکانات کمک آموزشی از جمله آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و حتی فضای ورزشی می‌تواند در ارتقای آموزش فرزندان این مرز و بوم نقش بسزایی داشته باشد. تغییر نگرش و نگاه خیران تعلیم و تربیت باز هم می‌تواند خراسان رضوی را به مانند گذشته در این موضوع سرآمد کشور نماید.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها