رئیس مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ۱۳۰۰ شرکت به دلیل ارتقا نیافتن از فهرست شرکت‌های دانش بنیان کشور خارج شد.

۱۳۰۰شرکت از فهرست شرکت‌های دانش بنیان خارج شد

به گزارش قدس آنلاین ؛ سیدمحمد صاحبکار خراسانی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی و بررسی مشکلات شرکت های دانش بنیان و فناور در مشهد گفت: معیارهای کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت های دانش بنیان با هدف افزایش سطح کیفی فعالیت شرکت ها هر سال پنج درصد نسبت به سال قبل سختگیرانه تر می شود.

وی افزود: به همین دلیل این تعداد شرکت که پس از ۲ تا سه سال فعالیت متقاضی تمدید ارزیابی بوده اند به دلیل عدم ارتقای لازم و نداشتن شاخص های اعلام شده از لیست این کارگروه به عنوان شرکت دانش بنیان خارج شده اند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر چهار هزار و ۵۰۸ شرکت دانش بنیان در کشور تحت این عنوان شناخته شده و مجوز دارند که تحت ارزیابی و حمایت های توانمند سازی قرار می گیرند.

وی گفت: سختگیری در تعیین معیارهای تخصصی برای شرکت های دانش بنیان با هدف هدایت این شرکت ها به سوی ارتقای مداوم است به همین دلیل علاوه بر سخت گیری در ارزیابی شاخصه ها و معیارها، کلیه شرکت های دارای مجوز به صورت آنلاین اعلام می شوند.

صاحبکار خراسانی افزود: تمام فعالیت های شرکت ها به صورت کامل شفاف سازی شده و در حال حاضر پرونده یک هزار شرکت برای بررسی و ارزیابی جهت تمدید و صدور مجوز در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه هر ماه یک هزار پرونده شرکت ها در این مرکز بررسی می شود اظهار داشت: ۴۰۰ پرونده از این تعداد مربوط به ارزیابی و ۶۰۰ پرونده نیز مربوط به برنامه های حمایتی است.

وی گفت: با هدف تسهیل خدمت به شرکت های دانش بنیان از کارگزاران ارزیاب در بخش خصوصی کمک گرفته شده و روند ارزیابی شرکت ها طی دو مرحله منطقه ای و ملی انجام می شود که در همه بخش ها تلاش می گردد بهترین خدمات در کوتاهترین مدت ارائه شود.

رئیس مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: هم اکنون ارزیابی شرکت های دانش بنیان بین ۲ تا سه ماه زمان می برد که با هدف ارائه مدت زمان کافی به شرکت ها برای جمع آوری و تکمیل اطلاعات تعیین شده است.

وی اظهار داشت: تشکیل انجمن شرکت های دانش بنیان استان خراسان رضوی نشان دهنده بلوغ این استان و شرکت های دانش بنیان آن است که امیدواریم شاهد تحول و پیشرفت چشمگیر در این زمینه باشیم.

در این نشست نمایندگان شرکت های دانش بنیان به بیان مشکلات، خواسته ها و انتظارات خود پرداختند.

انجمن شرکت های دانش بنیان استان خراسان رضوی به میزبانی پارک علم و فناوری خراسان تشکیل شده است.

ایرنا

برچسب‌ها