۲۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳
کد خبر: 670205

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: حسب صدور حکم مقام معظم رهبری به اینجانب در به‌کارگیری نیروهای جوان و بهره‌گیری از نظرات و برنامه‌های جوانان در کمیته امداد بحث جوان‌گرایی با سرعت در این نهاد مقدس انجام می‌شود.

کمیته امداد جوان خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین، سید مرتضی بختیاری گفت: از بدو انتصاب اینجانب در کمیته امداد با جذب جوانی خوش نام و خلاق به‌عنوان مشاور امور جوانان کمیته امداد مرکز منصوب شد که مشغول به‌کار شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) حکم مقام معظم رهبری را «سمعا و طاعتا» ذکر کرد و افزود: حکم مقام معظم رهبری را به‌عنوان حکم مولوی می‌دانم و به‌زودی اطلاع‌رسانی لازم را در خصوص به‌کارگیری جوانان با انگیزه در بدنه کمیته امداد امام اطلاع‌رسانی می‌کنم.

وی با اعلام اینکه ۴۶۶ واحد احداثی سیل‌زده در خراسان رضوی را تا پایان سال جاری تحویل می‌دهیم، اضافه کرد: از این تعداد ۲۵۰ واحد مربوط به منطقه بردسکن است که در دست احداث و سعی می‌شود تا پیش از زمستان تکمیل و در نهایت تا پایان سال تحویل افراد شود.

بختیاری با تقدیر از خدمات سپاه پاسداران در کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده در بردسکن، افزود: خسارت عمده‌ای در سیل ابتدای سال جاری در این شهرستان وارد شده که اگر همدلی و همراهی همه مدیران اجرایی در بردسکن نبود، این همه خدمت‌رسانی نیز مقدور نبود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان اینکه در سیل اخیر در مناطق روستایی بردسکن بیشترین خسارت را داشتیم، متذکر شد: ۷۵۰ مورد منازل مسکونی افراد زیرپوشش، بین ۱۰ تا ۵۰ درصد خسارت‌دیده است که بلافاصله پس از سیل کار رسیدگی و مشاوره به مددجویان آغاز و تاکنون بیش از ۹۰ درصد منازل مسکونی که کمتر خسارت به آن‌ها وارد شده بود، مرمت و تحویل افراد شده، همچنین تا پایان شهریور ماه سال جاری نیز ۱۰۰ درصد این منازل تعمیرات آن‌ها به پایان و مددجویان زندگی خود را در این منازل آغاز می‌کنند.

وی از اتمام اولین ساخت منزل مسکونی به مساحت ۶۰ متر در مدت کمتراز ۲ ماه در بردسکن خبر داد و بیان کرد: این منزل در هفته دولت طی مراسمی به مددجوی این نهاد تحویل شده است.

بختیاری به تأمین اقلام مورد نیاز خانواده‌های زیرپوشش که در سیل گذشته اثاثیه آن‌ها از بین رفته بود با همکاری سپاه، مجموعه مدیران بردسکن و نیز خیرین خبر داد و افزود: ۷۰ بسته مایحتاج زندگی به ارزش هر سری ۳۵۰ میلیون تومان بین افراد مددجو توزیع شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با اشاره به توزیع ۵۰ سری جهیزیه با همکاری سپاه پاسداران به مددجویان کمیته امداد بردسکن، یادآور شد: حسب قول فرماندهی محرومیت‌زدایی سپاه کشور، ۲۰۰ سری جهیزیه دیگر نیز تا پایان سال جاری میان مددجویان بردسکن توزیع می‌شود.

وی بحث اشتغال در کمیته امداد را یکی از اولویت‌های این نهاد نام برد و ادامه داد: از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه ماده ۸۳ برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در اختیار کمیته امداد کشور قرار گرفته که باید در سال جاری ۱۷۰ هزار اشتغال در کشور ایجاد شود و در این راستا ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی از این محل در اختیار کمیته امداد خراسان رضوی برای جذب اشتغال ۱۵ هزار مددجوی این نهاد قرار گرفته است.

منبع: فارس

برچسب‌ها