عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تا تحقق وعده‌های انتخاباتی راه زیادی در پیش داریم.

تا تحقق وعده ها راه زیادی در پیش داریم

به گزارش قدس آنلاین، محمدهادی مهدی‌نیا در خصوص عملکرد دو ساله شورای پنجم شهر مشهد، اظهار کرد: عملکرد و برنامه‌های شورای پنجم  در برنامه عملیاتی ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ شهرداری، پیشرفت‌های زمانی و فیزیکی خوبی در بسیاری از شاخصه‌ها داشته‌ است.

وی افزود: از جمله اقدامات کلان مدیریت شهری پروژه‌های عمرانی بزرگی مثل خط دو و سه قطار شهری، بافت پیرامونی حرم  و هم‌چنین تسویه بدهی‌های معوق مشهد بوده‌‍ است.  در این شاخص‌ها  طبق برنامه عملیاتی در نظر گرفته شده عمل کرده‌ایم و انحراف معیار زیادی در این خصوص نداشته‌ایم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: در این دو سال توانسته‌ایم به بسیاری از اهداف برنامه‌ریزی شده خود دست پیدا کنیم، اما  طبق شعارهایی که در انتخابات داده‌ایم، هنوز تا رسیدن به اهداف راه زیادی در پیش داریم. اما تلاش می‌کنیم ظرف دو سال آینده برای تحقق شعارهای داده شده گام برداریم تا بتوانیم بخش بیش‌تری از این شعارها را محقق سازیم.

مهدی‌نیا با اشاره برخی اقدامات انجام شده، بیان کرد: در سال ۹۶هنگامی‌که کار را تحویل گرفته‌ایم، حدود ۱۸ پروژه مشارکتی در شهرداری بلاتکلیف مانده بود. در دوسال گذشته  در کمیسیون اقتصادی گره بسیاری از این پروژه‌ها را با هماهنگی دستگاه‌های نظارتی و سایر سازمان‌ها باز کرده‌ایم. هم‌چنین اگردر پروژه‌ها تعداد اعضای مشارکتی  زیاد بود، با  مجمع وهئیت مدیره پروژه صحبت کردیم تا گره پروژه باز شود.

وی ادامه داد: در مجموع تمام مشکلات پروژه‌های عمرانی حل شده است. بعضی از این پروژه‌ها بیش از ۱۰ سال بلاتکلیف مانده بودکه در حال حاضر گره این پروژه‌ها در شهرداری باز شده  و دیگر مشکلی  وجود ندارند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد با بیان این‌که «حل مشکلات پروژه‌های سرمایه‌گذاری گام بسیار بزرگی در مدیریت شهری پنجم بوده است»، تصریح کرد:  در حوزه سرمایه‌گذاری اعتماد سرمایه‌گذاران را جذب کرده‌ایم که در این راه بازخوردهای خوبی دیده شد.

مهدی‌نیا با اشاره به عملکرد کمیسیون عمران و شهرسازی در دو حوزه پروژه‌های عمرانی و مسائل شهرسازی، اظهار کرد: در سال اول و در بخش پروژه‌های عمرانی، بدهی پیمانکاران را پرداخت  و پروژه‌های رها شده و نیمه‌کار را حل‌وفصل کرده‌ایم. در سال دوم کار افتتاح پروژه‌های بزرگ مقیاس و کوچک مقیاس مختلف در سطح شهر را با کمک  برنامه عملیاتی شهرداری به انجام رسانده‌ایم.

وی با بیان این‌که «افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌ها از ابتدای سال ۹۸ شروع شد»، گفت: براساس تعهد داده شده کلنگ‌زنی خط چهار قطار شهری باید در سال ۹۹ صورت می‌گرفت اما این کار امسال آغاز شد. پروژه‌های تقاطع‌های غیرهمسطح، ادامه خط دو قطار شهری، خرید واگن و... از پروژه‌های بزرگ مقیاس برنامه عملیاتی است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به این‌که «در این دوسال پروژه‌هایی که رضایت عموم را در برداشته و انجام شده است»، عنوان کرد: آسفالت معابر شهری، رفع آب گرفتگی ۲۵۹ نقطه بحرانی و... از مجموع پروژه‌هایی بوده که در این مدت شورا با توجه به شرایط اقتصادی انجام داده است. تنها شهرداری مشهد است که توانسته بدهی‌های خود را صفر کند.

مهدی‌نیا خاطرنشان کرد: شورا در این دو سال باید تعامل و همکاری خود را با دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط افزایش دهد. هم‌چنین باید تعامل خود را با سازمان‌های مردم‌نهاد بیشتر کند.

وی با بیان این‌که «در زمینه طرح‌های تفضیلی و اصلاح طرح‌های جامع دستاوردهای ملموسی داشته‌ایم» ادامه داد: دراین مدت باید برای زیبا سازی شهری کارهای بیش‌تری انجام می‌شد، اما با توجه به عدم متولی مشخص در این حوزه تا کنون اقدام ملموسی  انجام نشده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به این‌که «مدیریت شهری در دو سال آینده پروژه‌های شروع شده را پیگیری خواهد کرد»، خاطرنشان کرد: در حوزه اجتماعی (پروژه‌های شهرسازی، عمرانی و همراهی کنش‌گران اجتماعی)  در دستور کار قرار خواهد گرفت.وی اضافه کرد: امیدواریم در پایان کار شورای پنجم بتوانیم شهری انسان‌گرا، زیست‌پذیر و با بیش‌ترین هماهنگی با محیط زیست داشته باشیم.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها