شبکه آب آشامیدنی شهروندان شاندیزی از شبکه تامین آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز این شهر واقع در غرب مشهد بطور کامل از یکدیگر تفکیک شدند.

شبکه آبرسانی آشامیدنی و فضای سبز شاندیز مجزا شدند

به گزارش قدس آنلاین، مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان بینالود گفت: همچنین در این شهرستان تفکیک ۸۵ درصد انشعابهای آب شرب شهروندان طرقبه ای از شبکه آبیاری فضای سبز این شهر عملیاتی شده است.
علی اصغر پاکروان افزود: این اقدام با همکاری شهرداریهای طرقبه و شاندیز صورت گرفت.
وی ادامه داد: هم اینک شش درصد پساب فاضلاب شهر طرقبه در اختیار شهرداری قرار می گیرد و در شهر شاندیز هم بخشی از فضای سبز با پساب واحدهای مسکن مهر آبیاری می‌شود.    

مدیر امور آب و فاضلاب بینالود گفت: میزان صرفه جویی آب حاصل از جداسازی آب مورد نیاز آبیاری فضای سبز از آب آشامیدنی در شهرهای طرقبه و شاندیز سالانه ۱۰۰ هزار متر مکعب است.  
شهرستان بینالود(طرقبه شاندیز) در غرب و شمال غرب مشهد با مساحت ۱۱۰۰ کیلومترمربع، ۵۱ هزار نفر جمعیت دارد. ۳۱ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن بخشهای شاندیز و طرقبه و دهستانهایی همچون ابرده، جاغرق، زشک و کنگ هستند. طرقبه و شاندیز تا تابستان ۱۳۸۷ از بخشهای تابعه شهرستان مشهد بودند. بینالود شامل دو بخش طرقبه و شاندیز و ۵۳ روستا هم اینک پس از مشهد مهمترین شهرستان گردشگری در خراسان رضوی محسوب می‌شود.  

منبع : ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها