بازپرس شعبه ۲۰۹ دادسرای ناحیه ۲ مشهد گفت: یکی از رؤسای هیئت‌های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان اســتان خراســان رضوی از مدرک جعلی استفاده کرده است و در حالی که دیپلم هم ندارد مدرک کارشناسی ارشد ارائه کرده است.

رونمایی از سومین مدرک نامعتبر در اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی /  رئیس هیئت ورزشی که دیپلم ندارد مدرک کارشناسی ارشد ارائه کرده است

به گزارش قدس آنلاین، بازپرس شعبه ۲۰۹  دادسرای ناحیه ۲ مشهد اشاره‌ای به بازداشت سلطان صدور مدارک علمی نامعتبر در مشهد کرد و گفت: پس از ورود دستگاه قضایی استان به ماجرای فروش مدارک جعلی در کشور و لو رفتن مدارک جعلی و نامعتبر برخی سلبریتی‌ها و برخی مدیران دستگاه‌ها در مشهد و... تا امروز مشخص شده که سه رئیس هیئت ورزشی استان نیز از این گونه مدارک بهره برده‌اند.

برخی با مدرک جعلی حقوق می‌گیرند!

این مقام قضایی در توضیح موضوع به قدس گفت: پس از ورود دستگاه قضایی استان خراسان رضوی به ماجرای استفاده برخی افراد از مدارک علمی جعلی و نامعتبر که منجر به دستگیری سلطان صدور مدارک جعلی شد، مشخص شد افراد زیادی از این مدارک برای استخدام، افزایش پایه حقوق، ارتقای سمت و... استفاده کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در ادامه رسیدگی به این پرونده پیچیده در شعبه ۲۰۹ دادسرای مشهد همچنین مشخص شد یکی از رؤسای هیئت‌های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان اســتان خراســان رضوی مدرک جعلی به آن نهاد ارائه کرده است.

دو رئیس هیئتی که قبلاً ماجرایشان لو رفت!

قبل از این ماجرا هم مشخص شده بود دو رئیس هیئت دیگر از این گونه مدارک استفاده که پس از رسانه‌ای شدن ماجرا هر دو نفر استعفای خود را اعلام کردند.

بازپرس شعبه ۲۰۹ دادسرای مشهد تصریح کرد: اما در مورد سومین مدرک جعلی ارائه شده، بررسی‌های قضایی مشخص کرد که رئیس هیئت مذکور که از کارمندان اداره کل ورزش و جوانان استان است، چند سال پیش مدرک کارشناسی ارشد جعلی به محل خدمت خود ارائه کرده تا بتواند بر صندلی ریاست یکی از هیئت‌های ورزشی تکیه بزند.

سومین نفر دیپلم ندارد چه برسد به کارشناسی ارشد!

از سویی تحقیقات تکمیلی معلوم کرد، مکانی که فرد مذکور برای اخذ مدرک به آنجا مراجعه کرده ، از مراکز غیرمجاز صدور مدارک علمی بوده است. با وصول این نتیجه، اصالت دیگر مدارک علمی فرد مذکور از اداره کل آموزش و پرورش استان استعلام و وصول پاسخ در تاریخ۱۴/۵/۹۸  مشخص کرد فرد متخلف که در گذشته مسئولیت‌های متعددی نیز در اداره کل ورزش و جوانان استان برعهده داشته، حتی دیپلم هم ندارد؛ چراکه در پاسخ استعلام اخذ شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان  اعلام شد: درخصوص استعلام مدرک تحصیلی آقای(ح.الف) به اطلاع می‌رساند نامبرده درشهریور ماه سال تحصیلی ۹۵-۹۴ از هنرستان کاردانش ... این مدیریت دانش‌آموخته نشده است، خلاصه سابقه نامبرده به پیوست ارسال می‌گردد.

وی در پایان گفت: مراحل قضایی این پرونده نیز در شعبه مذکور در حال رسیدگی است.

مدارک جعلی را بی‌اثر کنید

وی هشداری به افرادی که از این گونه مدارک علمی نامعتبر بهره برده‌اند داد و اعلام کرد: در حال حاضر فهرست دقیقی به تفکیک استان از این افراد در اختیار دستگاه قضایی قرار دارد و به تک تک آن‌ها هرچند زمان آن طولانی باشد، رسیدگی خواهد شد، پس متخلفان قبل از احضار به دستگاه قضایی، به حراست اداره‌ها و... مراجعه و نسبت به بی‌اثر کردن مدرک اقدام نمایند.

منبع: روزنامه قدس 

برچسب‌ها