دانش آموز اهل شهرستان تربت حیدریه پس از موفقیت در رقابت‌های کشوری، به مسابقات جهانی ۲۰۱۹ محاسبات ذهنی ریاضی در کشور کامبوج راه پیدا کرد

دانش‌آموز خراسان رضوی به مسابقات جهانی محاسبات ذهنی ریاضی راه یافت

به گزارش قدس آنلاین ، متین هراتی، دانش‌آموز اهل تربت حیدریه با موفقیت در مسابقات کشوری به مسابقات جهانی 2019 محاسبات ذهنی ریاضی کامبوج راه پیدا کرد.

این دانش آموز تربت حیدریه با کسب مقام دوم مسابقات «چرتکه کشوری» توانست مسابقات جهانی 2019 محاسبات ذهنی ریاضی کامبوج راه یابد.
این مسابقات با حضور یک‌هزار و 23 دانش‌آموز از سراسر کشور در ورزشگاه شهدای هفتم تیر تهران در 10 سطح با حضور کریس چو مدیر یوسی مس از کشور مالزی برگزار شد.

 شرکت کنندگان این رشته در مراحل مختلف این آزمون بین المللی، به سوال های پیچیده ریاضی پاسخ می دهند که در مراحل اولیه با استفاده از چرتکه و در مراحل بالاتر بدون اتکا به این ابزار است.

کودکان و نوجوانانی که در مراحل بالاتر،چرتکه ندارند، فرمول‌های پیچیده ریاضی را در فرصت زمانی بسیار محدود با حرکت سریع دستان خود در فضا و با استفاده از ذهن پاسخ می‌دهند. توسعه محاسبات ذهنی با چرتکه و بکارگیری آن، یکی از روش‌های علمی است که سبب می‌شود آموزش‌دیدگان از عملکرد بهتر ذهنی در فعالیت‌های عادی زندگی خود استفاده کنند. رقابت‌های جهانی چرتکه آذرماه سال‌جاری با حضور 70 کشور در کامبوج برگزار می‌شود.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها