همدان- نشست خبری میزبانی نشست های راه ابریشم امروز در همدان برگزار و عنوان شد که همدان از یکم تا هفتم مهرماه میزبان برگزاری این نشست‌ها است.

همدان میزبان نشست های جهانی راه ابریشم است
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمودرضا عراقی، معاون عمرانی استاندار همدان دراین نشست خبری گفت:  باید از همه ظرفیت‌های ملی و بین المللی برای معرفی ظرفیت های گردشگری همدان استفاده کرد که این نشست فرصت مناسبی برای تحقق این هدف در اختیار همدان قرار می‌دهد. اکنون در این نشست حضور وزیر علوم و تحقیقات قطعی شده است و از ۱۶ کشور عضو راه ابریشم هم نمایندگانی در نشست حضور دارند. همچنین برای حضور افراد شاخص دیگر هم در حال رایزنی هستیم. رئیس سازمان یونسکو هم قول حضور در مراسم را داده است.
 عباس صوفی شهردار همدان هم افزود: همیشه رسانه های استان همدان در کنار ما برای اطلاع رسانی ظرفیت های شناخته شده و ناشناخته گردشگری شهر ما را یاری دادند و انتظار داریم در این میزبانی هم ما را به مانند گذشته از آغازین روز نشست تا پایان آن با تعاملی که دارند یاری دهند. نشست جهانی کشور های عضو راه ابریشم نقش موثری در ترغیب  و افزایش گردشگران دارد. از نمایندگان و ارکان سازمان جهانی یونسکو که تاثیرگذار در ثبت جهانی آثار تاریخی کشورها دارند هم در این نشست حاضر هستند و می‌توانیم ذهنیت مناسب را برای ثبت آثار  تاریخی همدان به صورت جهانی در آنان ایجاد کنیم.
 کامران گردان رئیس شورای شهر همدان ادامه داد: شورای شهر تامین هزینه برگزاری نشست جهانی راه ابریشم را مصوب کرده است که فقط هزینه بلیط است و در سایر موارد استانداری همدان، یونسکو و  سایر بخش ها برای تامین هزینه مشارکت دارند.
حمید بادامی نجات نایب رئیس شورای شهر همدان اظهار کرد: با رایزنی که انجام دادیم به دنبال آن هستیم که دراین نشست ۳ موضوع  ایجاد دفتر منطقه ای یونسکو در همدان، طرح دیسکاوری همدان( شناخت همدان در مبدا گردشگران) و  سیتی برندینگ همدان را در این نشست بین المللی با همکاری یونسکو محقق کنیم.
 حسن محمدی دبیر اجرایی نشست بین‌المللی راه ابریشم هم از  پیش بینی و برگزاری ۲ گشت شهری  برای معرفی آثار تاریخی شهر همدان برای مدعوان نشست، برگزاری پنل‌های تخصصی مرتبط با عنوان های گفتگوی تاثیرات ادیان و معنویات در راه ابریشم و کنفراس بین ادیان در مسیر فرهنگی ر دانشگاه بوعلی مانند آن سخن گفت و افزود: شمشیم نشست راه ابریشم به میزبانی همدان در روزهای یکم تا هفتم مهر ماه به میزبانی شهرداری همدان برگزار خواهد شد.
 در این نشست مطرح شد که امکان دارد برخی آثار تاریخی همدان مانند غارعلیصدر، معبد نوشیجان و  تپه همگمتانه برای ثبت جهانی فرایند آن اجرایی شود.

برچسب‌ها