یزد - معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد گفت: دهم مهرماه مدارس استان یزد هم‌زمان با سراسر کشور پایگاه مهر عاطفه‌ها می‌شود.

دهم مهرماه مدارس استان یزد پایگاه عاطفه‌ها می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، غلامرضا مشعل چی در جلسه هم اندیشی جشن عاطفه ها اظهارداشت: در مرحله اول جشن عاطفه‌ها که در روزهای پنجشنبه و جمعه هفتم و هشتم شهریورماه سال جاری با شعار"بارنگ مهر رؤیایی را بسازیم" در پایگاه‌های اصلی کمیته امداد، مراکز نیکوکاری و مصلاهای نماز جمعه سراسر استان برگزار شد، مردم نیکوکار استان یزد بیش از یک میلیارد تومان به دانش آموزان بی‌بضاعت کمک کردند.

وی با اشاره به تقارن جشن عاطفه‌ها با ماه محرم افزود: جشن عاطفه‌ها به دلیل تقارن با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به‌عنوان "مهر عاطفه‌ها" تغییر نام پیدا کرد.

مشعل چی تصریح کرد: دانش آموزان نیازمندی هستند که در مسیر تحصیلی با مشکلات مالی مواجه هستند و این مشکلات ممکن است مانع ادامه تحصیل آنان شود، بنابراین در آستانه سال جدید تحصیلی و بازگشایی مدارس مردم نیکوکار استان یزد می‌توانند با شرکت در مراسم ملی و معنوی مهر عاطفه‌ها و تأمین نیازهای تحصیلی ازجمله نوشت‌افزار، هزینه ثبت‌نام، سرویس ایاب و ذهاب، خرید کتاب، کیف، کفش و پوشاک نقش مهمی در کمک به تحصیل آنان ایفا کنند.

وی بابیان اینکه حدود۴هزار ۴۰۰ دانش‌آموز نیازمند تحت حمایت این نهاد قرار دارند، گفت: کمیته امداد در تلاش است با مشارکت مردم نیکوکار استان کمک‌هایی را در قالب بسته‌های تحصیلی ۴۰۰ هزار تومان که حداقل مایحتاج اولیه تحصیل دانش آموزان تحت حمایت و بی‌بضاعت را تشکیل می‌دهد تهیه کند و به آنان اهدا کند.

وی از توزیع ۱۰۰ هزار پاکت مهر عاطفه‌ها در مدارس سطح استان باهدف فرهنگ‌سازی و دریافت هدایای دانش‌آموزی خبر داد و افزود: مدیران مدارس نقش ارزنده‌ای در شناسایی خانواده‌های متمکن و تشویق آنان برای کمک به دانش آموزان بی‌بضاعت دارند.

تقویت روحیه  انسان‌دوستی در دانش آموزان

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان یزد نیز در این جلسه گفت: کمیته امداد و آموزش‌وپرورش ارتباط تنگاتنگی باهم دارند و در بسیاری از اهداف و بخش‌ها همدل و همسو هستند.

علی سرداری افزود: آموزش‌وپرورش در تلاش است روحیه و فرهنگ انسان‌دوستی را در دانش آموزان تقویت کند و ثمره این تلاش در جامعه متبلور می‌شود.

وی بابیان اینکه هدف اصلی آموزش‌وپرورش فرهنگ‌سازی و پرورش شخصیت و روحیه افراد است، بیان کرد: نیازهای اجتماع را باید نیروهای متعهد، متدین و متفکر برطرف کند و جایی که انسان‌سازی می‌شود و بیشترین زمان را به خودش اختصاص می‌دهد در دوران تحصیلی دانش آموزان است، دورانی که در ذهن و روح و فکر دانش آموزان اثرگذار است، بنابراین آموزش‌وپرورش به‌عنوان یک‌نهاد اساسی جامعه و نهاد تربیت‌کننده نیروی انسانی باید موردتوجه همگان قرار گیرد.

شایسته ذکر است: مردم نیکوکار استان یزد می‌توانند برای سهولت در پرداخت کمک‌های نقدی به مهر عاطفه‌ها از طریق تلفن همراه با واردکردن کد دستوری#۱*۸۸۷۷*، نرم‌افزارهای کاربردی تلفن همراه، سایت کمیته امداد، دستگاه‌های خودپرداز و تلفن نیکوکاری ۰۹۶۸۸۷ اقدام کنند.

برچسب‌ها