کره جنوبی اعلام کرد در صورت وخیم شدن اوضاع به دنبال حمله به تاسیسات نفتی عربستان، آزادسازی ذخایر راهبردی نفت خود را بررسی می‌کند.

احتمال آزادسازی ذخایر راهبردی نفت کره جنوبی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، سئول روز دوشنبه اعلام کرد در پی حمله روز شنبه به تاسیسات نفتی عربستان در صورتی که شرایط مربوط به واردات نفت وخیم شود، کره جنوبی آزاد کردن ذخایر نفت راهبردی خود را مد نظر قرار خواهد داد.

در پی حملات روز شنبه به تاسیسات نفتی عربستان و ترس از ایجاد اختلال در روند عرضه نفت، قیمت نفت روز دوشنبه به پایین‌ترین سطح آن در چهار ماه گذشته رسید.

وزارت انرژی کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد پیش‌بینی نمی‌کند که شاهد تاثیر کوتاه مدتی روی روند عرضه نفت عربستان سعودی باشد، اما اگر این شرایط ادامه یابد احتمالا روند عرضه نفت خام را مختل کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، نیز مجوز استفاده از ذخایر نفت راهبردی آمریکا را به منظور تامین ثبات روند عرضه نفت بعد از حمله روز شنبه صادر کرد. این حمله باعث حذف ۵ درصد از تولید جهانی نفت از بازارها شد.

کره جنوبی که پنجمین واردکننده بزرگ نفت خام در دنیاست در شرایط کنونی ۹۶ میلیون بشکه نفت خام و محصولات پالایش شده را به عنوان ذخایر راهبردی در اختیار دارد. از کل ۹۶ میلیون بشکه ذخایر راهبردی، ۸۲ میلیون بشکه نفت خام و بقیه نیز محصولات پالایشی از قبیل بنزین، گازوئیل و سوخت نفتا است.

وزارت انرژی کره جنوبی اعلام کرد دولت همه تلاش خود را برای ثبات در روند عرضه و تقاضا انجام داده و در این میان آزادسازی ذخایر نفتی راهبردی را در صورت وخامت اوضاع، مدنظر قرار خواهد داد. این ذخایر راهبردی، می‌تواند نیازهای نفتی کره جنوبی را به مدت ۹۰ روز تامین کند.

روز شنبه نیروهای یمنی در واکنش به ادامه جنایت‌های ائتلاف متجاوز علیه مردم این کشور، تاسیسات آرامکوی عربستان را هدف حمله پهپادی قرار دادند. این حمله موجب کاهش ۵۰ درصدی تولید نفت این کشور و افزایش بهای طلای سیاه در جهان شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها