حجت الاسلام احمد مروی در همایش موکب داران اربعین حسینی در حرم مطهر رضوی گفت:اربعین تجلی محبت اهل بیت در قلوب مردم است.

اربعین تجلی محبت اهل بیت در قلوب مردم است/دشمن از وحدت پیاده روی اربعین ترس و هراس دارد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام احمد مروی در همایش تکریم موکب داران اربعین حسینی که عصر دوشنبه در رواق امام خمینی(ره)  حرم مطهر رضوی برگزار شد،  گفت: خدمت شما همه مهمانان عزیز که از کشور بزرگ و دوست و محترم عراق به مشهد مقدس و شهر خودتان و ایران کشور خودتان  سفر کرده اید، خیرمقدم عرض می کنم.
وی افزود: برای این حقیر به عنوان خادم کوچک امام رضا (ع)موجب افتخار است که میزبان شما از کشور عراق ،شیعیان و برادران اهل سنت و مسیحی باشم.
حجت الاسلام مروی بیان داشت: خدمت شما و موکب داران اربعین امام حسین (ع) و علما و روحانیون و مسئولان استان خراسان رضوی و نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی که در این همایش شرکت کرده اید ،خیرمقدم عرض می کنم و از حضورتان در این همایش تشکر می کنم.
وی افزود: در زیارت اربعین فرازی دارد که بسیار قابل توجه است و پرمعنا است جایی که می فرماید فلسفه فداکاری اباعبدالله در این جمله است که این بنده تو حسین خون خود را نثار کرد تا مردم را از جهالت نجات دهد و مردم را از سرگردانی و گمراهی رهایی ببخشد.
تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: محبت اهل بیت رمز قرب به خدا است و موجب کسب رضوان و خشنودی خدا است. روایتی را جابر بن انصاری از امام صادق (ع)نقل می کند که آیا برای بهشت و خرید بهشت باید ثمنی پرداخت،  پیغمبر می فرمایند بلی و سپس جابر سوال می کند آن ثمن چیست؟ حضرت می فرمایند: کلمه توحید به شرط  انکه از روی اخلاص بیان شود.
وی افزود:سوال می شود اخلاص چیست،پیغمبر می فرمایند اخلاص دو چیز است عمل به دستورات من و محبت به اهل بیت من.
حجت‌الاسلام احمد مروی افزود:اگر کسی از روی اخلاص توحید را بگوید ایا برای ورود به بهشت باز هم به چیز دیگری نیاز دارد، حضرت فرمودند قسمت اعظم قیمت بهشت محبت اهل بیت است .
حجت‌الاسلام احمد مروی افزود: ما با همه وجود اخلاص خدا را شاکر هستیم که محبت اهل بیت در قلوب ما جاری و راسخ است. راهپیمایی باشکوه اربعین جلوه و تجلی محبت اهل بیت در قلوب مردم است .اربعین جلوه های زیبا و باشکوهی دارد، یکی از آنها رنگ خدا گرفتن به خود است .جلوه دیگر اربعین این است که  مرزهای مهمان و میزبانان محو می شوند و مهمانان خودشان صاحب خانه و سفره حسین می شوند.

وی ادامه داد: اربعین رنگین کمان همه اقوام ،مذاهب و ادیان مختلف با هر سن و ملیت و نژاد و موقعیت اجتماعی است که همه این ها در کشتی نجات حسین به ارامش می رسند.جلوه دیگر اربعین قوت گرفتن تفکر مبارزه،جهاد  و شهادت طلبی و فداکاری ها است .امروز به برکت قیام امام حسین(ع)  روح مبارزه و مجاهدت در راه خدا و جانبازی برای اعتلای کلمه الله در همه دنیای اسلام به طور گسترده در حال افزایش است.
حجت‌الاسلام احمد مروی افزود:جلوه دیگر اربعین توجه به کانون توجه قرانی یعنی امامت و ولایت است.برای همین بغض و کینه استکبار در اربعین مشاهده می شود به طوری که اگر یک حادثه کوچکی در کشور های اسلامی رخ دهد به بازتاب و انعکاس گسترده ان برای اینکه اعلام کنند نامنی در انها وجود دارد می پردازند ،اما در این رسانه های استکباری هیچ خبر و پوششی از پیاده روی بزرگ اربعین مشاهده نمی شود و هزینه های زیادی می کنند تا این مراسم دیده نشود اما به خواست خدا در این مسیر توفیق پیدا نکرده اند.
حجت‌الاسلام احمد مروی تصریح کرد:همانگونه که یزیدیان  در روز عاشورا با سروصدا نتوانستند مانع از صدای رسانه امام حسین به جهانیان شوند امروز نیز یزیدیان نخواهند توانست این حرکت بزرگ را خاموش کنند.جلوه دیگر اربعین وحدت ،اتحاد ،همدلی میان فرق مختلف مسلمانان و ادیان دیگر است. باید هوشیار باشیم دشمنان ابا عبدالله از این وحدت و همدلی در خوف و هراس هستند  و از همه ابزار استفاده می کنند تا بین فرق مختلف و کشورهای منطقه وحدت و همدلی ایجاد نشود. چون می دانند اگر جهان اسلام بر مبنای اموزه های اسلام در اتحاد و حدت قرار بگیرند جایی برای نفوذ استکبار باقی نمی ماند.امروز لبیک یا حسین گفتن یعنی در برابر یزیدیان و استکباران ایستادن است امروز لبیک گفتن یا حسین یعنی وحدت و اتحاد بین مذاهب و مسلمانان است و به معنی اخراج ذلیلانه مستکباران و امریکا از کشور اسلامی عراق است.
تولیت آستان قدس رضوی افزود: از میزبانی شایسته مردم و مسئولان عراق تشکر می کنم .بر همه ما است و وظیفه همه زائران امام حسین است که قدر دان میزبانی مردم و دولت عراق در اربعین باشند. اگرچه مردم ولایت مدار عراق و دولت عراق این خدمات را برای عشق به اباعبدالله انجام می دهند و توقع تشکر ندارند اما بر ما است که میزبانی در شان این مردم انجام دهیم .

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران  ،مردم قدر شناس و بزرگ ایران و دولت ایران همه قدر دان خدمات مردم و دولت عراق هستند. از طرفی ما بعد از پیاده روی بزرگ اربعین ، در آستان قدس رضوی برای پذیرایی از زائران میلیونی امام رضا اماده خواهیم شد و در ایام شهادت این امام از همه امکانات و استعدادی که داریم استفاده خواهیم کرد و  برای پذیرایی از زائران داخلی و خارجی و برادران و خواهران عراقی آماده هستیم.

برچسب‌ها