زنجان- رئیس دانشگاه آزاد واحد زنجان گفت:در حال حاضر ۱۱ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد زنجان تحصیل می کنند.

ایجاد ۱۳ رشته پرطرفدار در دانشگاه آزاد زنجان

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین:رئیس دانشگاه آزاد زنجان در نشست خبری روزدو شنبه با بیان اینکه دانشگاه آزاد این پتانسیل را دارد که از اول ابتدایی تا دکترا زمینه  تحصیل برای عموم  را فراهم کند گفت: مهر ۹۹ ۱۳شاهد تاسیس و بهره برداری از بزرگترین مجتمع آموزشی شمال غرب  کشور با لحاظ تمامی نیازهای دانش آموزان در دوره ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان خواهیم بود.

فیروزفر افزود: در این مدارس بحث  مهارتی را داریم و دانشگاه در بعد کسب و کار،آموزش و پرورش و آموزش عالی آماده اراثه خدمات است.

وی ادامه داد:۵۰۰عضو هیات علمی تمام وقت مشغول ارایه خدمات هستند و  اعتبار هر واحد وابسته به سرمایه نیروی انسانی است و خوشبختانه ما درهیچ رشته ای مشکل زیر ساخت نداریم.

وی با اذعان به اینکه  در مجموع ۱۱هزاردانشجو در استان مشغول به تحصیل اند که از این تعداد ۷۵۰۰ دانشجودر واحد زنجان هستند یاد آور شد:مراکز تحقیقات زیست زنجان و متالوژی در کشور سرآمد است و آزمایشگاهها و کارگاههای مجهز در این دانشگاه بستر مناسبی را برای دانشجویان خلاق فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه  رسالت دانشگاههادایجاد مراکزی  برای رشد افکار خلاق است یادآور شد: دانشگاه آزاد  تمام بسترها  را برای افتتاح هسته های فناور فراهم ساخته است و۸۲ رشته کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته دکترا  و تمامی رشته های کارشناسی کشور در این  مرکز فعال است.

رئیس دانشگاه آزاد زنجان از ایجاد ۱۳رشته کارشناسی پر طرفدار هنر در سال جاری  خبر داد و گفت: دررشته های  طراحی لباس ،گرافیک، گردشگری، بازیگری،مدیریت کسب و کارهای کوچک و... مهر امسال پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه  دانشگاه آزاد طی چند سال اخیر افزایش شهریه نداشته است  ادامه داد:در زیر ساختهایی که دانشگاه آزاد آماده کرده در حوزه آموزش عالی کمک حال وزارت علوم است و به دانشجویان مخصوصا در رشته های علوم پزشکی  سوبسیت هم می دهد.

فیروز فر تاکید کرد :در واحد زنجان ظرفیت پذیرش ۱۸هزار دانشجو  وجود دارد ولی  این ظرفیت مورد توجه مسئولین قرار نمی گیرد.

 وی با اشاره به بدهی میلیاردی بنیاد شهید به این دانشگاه گفت:دانشگاه آزاد با سعه صدر آماده پذیرای دانشجویان بنیاد شهید بدون اخذ شهریه است.

فیروزفر در پاسخ به سوالی در خصوص رشته های کم طرفدار و پرطرفدار در دانشگاه آزاد استان گفت:اگر قرار بود  رشته های ضرر ده ر ا جمع آوری کنیم باید رشته هایی که تنها پنج دانشجو دارد  را جمع آوری می کردیم ولی دانشگاه رسالت خود را نادیده نمی گیرد.

وی در خصوص بحث حجاب در دانشگاه اضافه کرد:  رعایت حجاب در دانشگاه تکلیف شرعی و عرفی است  و بخشنامه ای نیز در این خصوص ابلاغ شده  است و استان زنجان در بخش حجاب دانشجویی وحجاب کارکنان جزو استانهای برتر بشمار می آید.

برچسب‌ها