البرز- رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار کرج از استقبال ضعیف مردم از نمایشگاه لوازم التحریرخبرداد و گفت: مردم توان خرید ندارند و گرانی و تغییر روزانه قیمت ها به امری انکار ناپذیر تبدیل شده است.

استقبال ضعیف مردم از نمایشگاه نوشت افزار/ قیمت ها روز به روز تغییر می‌کند

بهرام آجرلو در گفتگو باقدس آنلاین اظهار کرد: خانواده ها در گذشته برای مصرف یک سال فرزندان خود خرید می کردند اما متأسفانه در حال حاضر باتوجه به شرایط اقتصادی موجود توان خرید خود را از دست داده و به صورت جزئی خرید می کنند.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد اجناس موجود در بازار وارداتی هستند گفت: اجناس داخلی هم اغلب با مواد اولیه خارجی تهیه می شوند که شرایط موجود بر افزایش قیمت آن ها نیز تأثیرگذار است.

رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار کرج ضمن انتقاد از عملکرد شهرداری در خصوص عدم جمع آوری دست فروشان گفت: از خیابان بهشتی تا حصارک کرج مملو از دست فروشانی است که به طور مقطعی و فصلی باتوجه به آغاز مدارس این شغل کاذب را انتخاب کرده اند.

آجرلو گفت: مکاتبات لازم در خصوص جمع آوری دست فروشان با شهرداری انجام شده اما تا این لحظه هیچ گونه اقدام مثبتی از شهرداری مشاهده نشده است.

وی با اشاره به بی کیفیت بودن اجناس کنار خیابان گفت: شرایط کنونی به نحوی است که نوشت افزار به صورت نقدی معامله می شود و دست فروشان اجناس درجه ۳ را با قیمت کمتر می خرند و با نرخ  فروشگاه ها به مردم عرضه می کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار کرج ضمن برشمردن چالش های فروش فوق العاده این اجناس گفت: بر اساس قانون محصولات در فروش فوق العاده باید ۱۵ درصد پایین تر از قیمت بازار عرضه شود اما اکنون این موضوع امکان پذیر نیست چرا که قیمت ها روز به روز تغییر می کند و باید پذیرفت که فروش فوق العاده به ضرر واحدهای صنفی تمام می شود.

آجرلو تصریح کرد: چالش دیگری که با آن مواجه هستیم مسئله مربوط به بازرسی اداره تعزیرات است که در حقیقت برخوردی مجرمانه با واحدهای صنفی دارند و نحوه جریمه و برخورد آن ها دلسردی و تغییر شغل واحد های صنفی نوشت افزار را به دنبال دارد.

وی در پایان گفت: امیدوارم هرچه سریع تر شرایط اقتصادی کشور متعادل و آرامش به بازار برگردد ضمن این که نهادهای مربوطه باید به دنبال چاره ای برای جمع آوری دست فروشان باشند که این موضوع موجب خسارت اصناف شده است.

برچسب‌ها