رشت - رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به بارش باران در استان تاکید کرد: در چنین وضعیت جوی، رانندگان باید سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

رانندگان سرعت مطمئنه را در روزهای بارانی رعایت کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  پلیس راه گیلان ، سرهنگ حسین محمدپور ،افزود: بی توجهی به جلو و رعایت نکردن سرعت مطمئنه موجب می شود تا رانندگان در مواجهه با خطر ترمزهای ناگهانی بگیرند چراکه به علت لغزنده بودن جاده ، کنترل خودرو مشکل می شود .

وی همچنین رعایت  فاصله طولی مناسب و رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی را از دیگر مواردی عنوان کرد که رانندگان بایستی در  تمامی زمان ها بویژه در وضعیت جوی بارشی به آن توجه کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی راه های استان باز است، اظهار داشت: شهروندان در  وضعیت  بارش های شدید، از تردد های غیر ضروری پرهیز کنند .

 سرهنگ محمدپور  به وقوع  تصادفات در استان  نیز اشاره و بیان کرد: خوشبختانه طی ۴۸ ساعت گذشته تصادف منجر به فوت در استان نداشته ایم.

آسمان استان برای امروز( یکشنبه)  ابری و مه آلود، بارندگی و وزش باد، کاهش دما و طی عصر و شب کاهش ناپایداری پیش بینی شده است. کاهش محسوس دما بین ۱۰ تا ۱۸ درجه سلسیوس و نیز وقوع رعدو برق، آبگرفتگی معابر ، بالا آمدن آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها ، مواج و توفانی  بودن دریا از دیگر پیش بینی های هواشناسی برای استان است.

برچسب‌ها