بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: قطعه ۳۲ کیلومتری اتصال راه آهن بیرجند به قاین با حضور معاون اول رئیس جمهوری، ۱۵ مهرماه امسال کلنگ‌زنی می‌شود.

عملیات اجرایی راه آهن بیرجند مهر ماه آغاز می شود

به گزارش قدس آنلاین؛ محمدصادق معتمدیان در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی که با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد با اشاره به سه پروژه راه آهن در استان اظهار داشت: در این ارتباط خط آنتنی در فردوس کلنگ‌زنی شده است و همچنین قطعه ۲۷۱ کیلومتری اتصال بیرجند به ایستگاه یونسی در قالب کنسرسیوم بخش خصوصی در دولت مصوب شده که با مدل مالی جدید اجرایی می‌شود.

وی افزود: در سند توسعه شرق کشور که سال‌های قبل تصویب شده بحث اتصال سرخس به چابهار مطرح است و سه استان در آن نقش دارند اما تنها استانی که هیچگونه عملیات اجرایی در بحث راه آهن نداشته خراسان جنوبی بوده لذا امید است با عنایتی که امسال دولت داشته شاهد آغاز عملیات اجرایی راه آهن در استان باشیم. 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در تدوین طرح‌های اقتصاد مقاومتی سعی شده همه ظرفیت‌های استان بویژه مناطق کمتر برخوردار دیده شود گفت: تلاش شده علاوه بر سرمایه‌گذاری دولت در بخش‌های توسعه‌ای استان، مشارکت نهادها و دستگاه‌های حاکمیتی کشور را داشته باشیم. 

وی افزود: یکی از اجزای اصلی اقتصاد مقاومتی برون‌گرایی است که در آن به تجارت بی‌ الملل و مرزهای استان که طولانی‌ترین مرز مشترک به افغانستان محسوب می‌شود به عنوان یک فرصت بی‌بدیل توجه شده است. 
 

برچسب‌ها