یک مقام حزب‌الله لبنان گفت که همه گزینه‌های رژیم سعودی شکست خورده است.

 حزب‌الله: همه گزینه‌های عربستان شکست خورده است/ معادلات جدید بعد از حمله به آرامکو

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین ، "نبیل قاووق" عضو شورای مرکزی حزب‌الله گفت که منطقه بعد از حملات پهپادی به آرامکو وارد معادلات و تحولات جدید و مهمی شده است که به‌نفع آمریکا و مزدورانش در منطقه نیست.

وی افزود: رژیم سعودی تحقیر و دچار ناامیدی تلخی شده است، چرا که صدها میلیاردی که برای دستیابی به سلاح و حمایت‌های آمریکا پرداخت کرده است سودی برایش نداشته است.

این مقام حزب‌الله همچنین گفت که شدت حملات به آرامکو آمریکا و دشمن صهیونیستی را نگران و ترسانده است و آنها می‌ترسند که حملاتی همانند آرامکو به اسرائیل صورت گیرد.

قاووق تأکید کرد که محور آمریکا در منطقه امروز در حال رفتن به قهقرا است، آنها به شکستشان در عراق، یمن، سوریه، غزه، لبنان و مقابل ایران اعتراف کردند و هر روز متحمل شکست جدیدی می‌شوند و  این در حالی است که محور مقاومت هر روز شاهد پیروزی‌ها و دستاوردهای جدید است.

عضو شورای مرکزی حزب‌الله گفت: تا زمانی که رژیم سعودی به آمریکا دل بسته است دچار شکست‌ها و خسارت‌های بیشتر شده و در باتلاق یمن گرفتار می‌شود. 

وی با بیان اینکه عربستان امروز در موقعیت خوبی در یمن قرار ندارد، گفت: همه گزینه‌های رژیم سعودی در یمن شکست خورده است و اگر این رژیم در یمن باقی بماند بیشتر تحقیر می‌شود و اگر عقب‌نشینی کند این عقب‌نشینی به‌مثابه زلزله‌ای است که موجودیتش را به خطر خواهد انداخت.

قاووق همچنین گفت که خروج عربستان از یمن به‌منزله شکست سختی برای ولیعهد سعودی، ارتش عربستان و نقش این رژیم در منطقه است.

وی اظهار داشت: آمریکا با تحریم و تهدید و فشار علیه مقاومت تلاش می‌کند که محبوبیت آن را کاهش دهد، اما مصاحبه با سیاستمداران و مسئولان و مراکز پژوهشی درباره محبوبیت مقاومت عکس این قضیه را ثابت کرد به‌گونه‌ای که نتایج این مصاحبه‌ها حاکی از افزایش محبوبیت مقاومت و حمایت مردم از سید حسن نصرالله در اوج تحریم‌های آمریکا علیه مقاومت بود.

وی گفت: نتانیاهو گمان کرد که تشدید تحریم‌های آمریکا علیه مقاومت به آن فرصت می‌دهد معادله‌هایی را که از سال 2006 میلادی تثبیت شده است تغییر دهد و به همین دلیل به عقربا در سوریه و حومه جنوبی بیروت حمله کرد اما این حملات نتیجه‌ای برایش به‌جز ناامیدی نداشت و مقاومت در اوج تحریم‌های آمریکا نه‌تنها توانست معادله‌های سال 2006 میلادی را تثبیت کند بلکه با هدف قرار دادن پهپادهای رژیم صهیونیستی معادله جدیدی را تثبیت کرد و این دستاوردی جدید برای مقاومت و بیانگر شکست تحریم‌های آمریکا است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها