به مناسبت آغاز سال تحصیلی، بسته‌های فرهنگی به دانش‌آموزان مدارس حاشیه شهر مشهد اهدا شد.

اهدای بسته‌های فرهنگی به دانش‌آموزان مدارس حاشیه شهر مشهد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، با شروع سال تحصیلی ۹۸-۹۹ بسته‌های لوازم تحریر و وسایل ورزشی به همراه بسته‌هایی با محتوای آموزش شهروندی به دانش‌آموزان کم بضاعت مدارس حاشیه شهر اهدا شد.

علاوه بر این، فرهنگسرای امت جشنواره مهر امید را در ۲۷ و ۲۸ شهریورماه برگزار کرد تا شروعی متفاوت را برای دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید رقم بزند. در عین حال به منظور زیباسازی محیط نقاشی دیواری توسط مناطق ۱۳ گانه مشهد بر روی دیوارهای مدارس انجام شد. رنگ‌آمیزی و خط کشی مسیر عابران پیاده در اطراف مدارس و مهدها نیز از سوی فرهنگسرای شهر زیبا و ایمن اجرایی شد.

فرهنگسرای انقلاب مراسم کلاس اولی‌ها را برپا کرد. مراسمی که شامل سلسله جلساتی با عنوان تاب‌آوری و مقابله با استرس کودکان است. همچنین در مهرماه ۹۹ طرح تلاش در قرائت خانه‌های مناطق ۲، ۳، ۴، ۵، ۶ و ۷ و سه فرهنگسرای شهر افتتاح شد تا زمینه برای مطالعه دانش‌آموزان کنکوری حاشیه شهر را فراهم آورد.

در عین حال، در هفته اول مهرماه تئاترهایی با موضوع اجتماعی «مدرسه دوست داشتنی من» در ۲۰ مدرسه سطح شهر در دست اجرا قرار دارد. «از نو بسازیم» عنوان کارگاهی است که با هدف نوسازی وسایل سال قبل و استفاده مجدد از آنها در سال تحصیلی جدید هفته آخر شهریورماه در فرهنگسرای شهر زیبا برگزار شد.

از دیگر ویژه برنامه‌های فرهنگی در سال تحصیلی جدید «مراسم مهر مادر» است که از سوی فرهنگسرای شهر زیبا اجرایی شد. در این برنامه مادرها و مادربزرگ‌ها برای ورود دانش‌آموزان بی‌سرپرست به مدرسه، آنان را در روز اول مهرماه همراهی کردند. «جشنواره چاشت و لقمه» توسط مرکز فرهنگی بهرمان در هفته اول مهرماه برگزار شد و «همایش مهر و ترافیک» نیز از سوی مرکز فرهنگی بهرمان در هفته اول مهرماه برپا شد. در این برنامه از کارشناسان برای اظهار نظر در خصوص موضوعات ترافیکی دعوت به عمل آمد. «همایش زنگ مدرسه» و «زنگ بهداشت» توسط مرکز فرهنگی بهرمان برگزار شد و «جنگ بازیافت و نمایش بازیافت» نیز ویژه دانش‌آموزان اجرایی شد تا موضوع تفکیک زباله به آنان آموزش داده شود.

تور سرزمین دانایی در فرهنگسرای علوم و نجوم برگزار شد و در این تور از سالن‌های علمی فرهنگسرا توسط عموم مردم بازدید به عمل آمد.

از دیگر اقدامات فرهنگی ‌توان به برگزاری تئاتر با موضوع فرهنگ ترافیک توسط فرهنگسرای سلامت، برگزاری مراسم مهر مهربانی، برپایی همایش شکوفایی کلاس اولی‌ها، برگزاری همایش آموزش ایمنی با مشارکت سازمان آتش‌نشانی و برگزاری همایش شهر لبخند ویژه کودکان توسط فرهنگسرای خانواده اشاره کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها