همدان _ معاون آسیا واقیانوسیه مرکز میراث جهانی یونسکو گفت :هماهنگی به منظور معرفی وثبت میراث فراملی زنجیره ای در کشورهای جاده ابریشم در حال انجام است.

ثبت میراث فراملی زنجیرهای در کشور های جاده ابریشم
.به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،جینگ فنگ معاون آسیا واقیانوسیه مرکز میراث جهانی یونسکو، با اشاره به اینکه از دعوت برای شرکت در اجلاس جهانی «راه ابریشم» در همدان تقدیر و تشکر کنم اظهار کرد: ششمین اجلاس جهانی راه ابریشم در این شهر زیبا در حال برگزاری است که این اتفاق بسیار باعث خوشنودی است.
وی با اشاره به اینکه همدان شهری مشهور و معروف به خاطر صنایع دستی‌اش در مسیر «جاده ابریشم» قرار دارد افزود: از جمهوری اسلامی و وزارت میراث فرهنگی و استان همدان برای برگزاری این رویداد تشکر می‌کنم.
معاون آسیا و اقیانوسیه مرکز میراث جهانی یونسکو با اشاره به اینکه ایران با داشتن ۲۴ اثر میراث ملی و فرهنگی که در فهرست میراث یونسکو ثبت شده، شریک بسیار مهمی برای اجرای کنوانسیون جهانی میراث فرهنگی مصوب سال جهانی ۱۹۷۲ است افزود: ایران استانداردهایی بالایی را برای حفاظت از میراث فرهنگی و مدیریت این میراث ثبت کرده است.
وی افزود: می خواهم از جانب دبیرکل یونسکو از دولت جمهوری اسلامی تقدیر و تشکر کنم چراکه ثبت موفق جهانی جنگل‌های هیرکانی در سال ۲۰۱۸ و به عنوان میراث طبیعی و چشم‌انداز باستانی ساسانی از فارس در سال ۲۰۱۹ انجام شد.
فنگ با بیان اینکه ایران به عنوان یک شریک فعال و کنشگر در کمیته هماهنگی جهانی نقش داشته است ادامه داد: «جاده ابریشم» و زنجیره آن یک نمونه و مصداق عالی از میراث و گنجینه‌های فرهنگی مغفول مانده و مخفی مانده جهانی است.
وی با اشاره به اینکه از سال ۲۰۰۳ مرکز میراث جهانی نقش بسیار کلیدی ایفا کرده است افزود: هماهنگی به منظور معرفی و ثبت میراث فراملی زنجیره‌ای در کشورهای جاده ابریشم در حال انجام است.
وی با بیان اینکه برای پیاده‌سازی دستورات مد نظر؛ کمیته هماهنگی بین دولتی در نشست ۲۰۰۹ تشکیل شد و نمایندگان آن از کشورهای مختلف در این اجلاس حضور دارند افزود: یک رویکرد راهبردی و نظام‌مند برای آماده‌سازی روند معرفی آثار جهانی برای ثبت در میراث جهانی،  آن هم برای کشورهایی که در امتداد جاده ابرایشم هستند، فراهم شده است.

برچسب‌ها