خراسان شمالی- مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی از پیش بینی تولید ۱۷۵۰۰۰تن انگور در تاکستان های خراسان شمالی خبر داد.

پیش بینی تولید ۱۷۵ هزار تن انگور در تاکستان های خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی، مهندس محمدعلی شریکیان با بیان اینکه انگور بیشترین سطح کشت و میزان تولید در بین محصولات باغی استان را به خود اختصاص داده است گفت: از مجموع ۱۸ هزار ۵۰۰ هکتار از تاکستان های استان ۱۶ هزار و ۲۵۰ هکتار آن بارده است.

شرکیان اظهار داشت: ارقام کشمشی و کلاهداری بیش از ۹۰ درصد سطح کشت و تولید استان را شامل می شود.

وی افزود: ستاد ویژه بدرانلو جهت کنترل بیماری سفیدک دروغی برگزار و با اقدامات لازم بیماری سفیدک دروغی کنترل شده است.

وی گفت: سرمای بهاره تولید تاکستان ها را متاثر ساخته است و در حال حاضر قیمت خرید انگور تازه خوری بسته به رقم کیلویی ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰تومان است

شریکیان با اشاره فرارسیدن زمان برداشت انگور کشمشی گفت: تاکداران تمایل به تولید کشمش دارند و قیمت خرید کشمش در بازار کیلویی۱۰۰۰۰تومان است و ظرفیت تولید کشمش استان۲۱۰۰۰ تن برآورد می گردد.

این مقام مسئول افزود: طی چهار سال اخیر باغات الگویی به روش نوین داربستی با هدف افزایش بهبود کمی و کیفی باسطح ۳۵ هکتار در شهرستان های استان ایجاد شده و در سال جاری ۲۵ هکتار طرح جدید از محل کمک های فنی و اعتباری اصلاح باغات به روش نوین داربستیسال ۹۷ به بانک کشاورزی معرفی شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری به منظور ایجاد تنوع و توسعه ارقام تجاری و بازار پسند تعداد۴۷۰۰۰ اصله قلمه انگور ارقام رشه، بیدانه قرمز، ترکمن ۴، کندری و ۲۹ رقم انگور جدید (آلجینا،فیستا، ردگلوپ، سوپر یورو، بلک سیدلس و ....)جهت بررسی های سازگاری در مرکز تحقیقات کشاورزی کشت شده است.

برچسب‌ها