رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: معلمان از نگاه مردم در رتبه های نخست منزلت اجتماعی و مشاغل قرار دارند. این جایگاه حاصل فداکاری معلمان است.

معلمان در رتبه‌های نخست منزلت اجتماعی قرار دارند

محمدرضا حیدری روز دوشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در هنرستان سلماسی ناحیه هفت مشهد افزود: محور فعالیت در مدرسه، تربیت و تعلیم است و معلمان، معمار نسل آینده این مرز و بوم هستند.

وی ادامه داد: ر پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد سعی شده است از ظرفیت های شهری در خدمت به دانش آموزان و آموزش و پرورش کم گذاشته نشود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه به آغاز هفته دفاع مقدس و درسهای فراوان این رویداد تاریخی اشاره و بیان کرد: ایستادگی و مقاومت، عناصر مهم برگرفته از فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس است که همچنان ارزش آفرین است.

وی ادامه داد: این عناصر، نجات بخش کشور در سالهایی بودند که ایران را قدرت های بزرگ تهدید می کردند و این روزها نیز شاهدیم که قدرت هایی که با زیر پا گذاشتن تعهداتشان در عرصه بین المللی برای ملت ایران  خط و نشان می کشیدند روز به روز از مواضعشان عقب نشینی می کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: دانش آموزان امروز وظیفه دارند با تلاش خود و مهارت آموزی و امید به آینده عزم خود را برای ساختن ایرانی بهتر جزم کنند.

کوکب موسوی افزود: از فرهنگیان و معلمان می خواهیم در سال تحصیلی جدید با جهاد خود در انجام وظیفه شان یعنی تربیت نسل آینده و ساختن ایران بزرگ تلاش جدیدی را رقم بزنند.

وی ادامه داد: معلمان باید بتوانند با آموزش مهارت های زندگی به فرزندان این مرز و بوم، زندگی کردن را به آنان یاد بدهند زیرا با فراگیری چگونه زندگی کردن است که آنان می توانند آینده کشور را نیز بسازند.

او اضافه کرد: آنچه هم اکنون جایش خالی است و  باید با تلاش معلمان پر شود بحث چگونه زیستن است تا دانش آموزان بتوانند با آموختن مهارت های زندگی، آینده ایران را نیز روشن سازند.

در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموز استان خراسان رضوی در حدود ۵۴ هزار کلاس درس مشغول به تحصیل شدند و بیش از ۹۰ هزار نیروی آموزش و پرورش وظیفه تعلیم و تربیت این دانش آموزان را بر عهده دارند.

ایرنا

برچسب‌ها