خرم آباد- نماینده رهبر معظم انقلاب در هندوستان با اشاره به کمک‌های مردم هندوستان به سیل‌زدگان کشور، گفت: شیعیان هندوستان ۱۰ میلیارد تومان به سیل‌زدگان کشور کمک کردند که از این رقم یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان سهم لرستان بود.

کمک شیعیان هندوستان به سیل‌زدگان ایرانی

به گزارش قدس آنلاین؛ حجت‌الاسلام مهدوی‌پور در آیین نمادین نواختن زنگ «مهر و مقاومت» در لرستان که در مدرسه نمونه شهید کاییدی پلدختر برگزار شد، اظهار کرد: سیل پلدختر علاوه‌بر خسارات مالی، سیل همدلی را به همراه داشت.

وی با ذکر این مطلب که از جمعیت یک میلیارد و سیصد میلیون نفری هندوستان ۲۵۰ میلیون مسلمان و از این تعداد ۴۰ میلیون شیعیان هستند، ادامه داد: وقتی سیل در ایران رخ داد سراسر هندوستان اظهار همدردی کرده و به‌صورت خودجوش کمک کردند.

مهدوی‌پور با اشاره به این‌که بسیاری از شیعیان هندوستان طلاهای خود را به سیل‌زدگان اهدا کردند، ادامه داد: در حالی‌که شیعیان هندوستان در فقر هستند اما ۱۰ میلیارد تومان به مردم سیل‌زده کمک کردند که بخشی از آن در اختیار کمیته امداد آموزش و پرورش قرار گرفت.

نماینده رهبر معظم انقلاب در هندوستان با ذکر این مطلب که این مقدار کمک نشانه عشق و همدلی بین ملت هندوستان و ایران است به اثر معنوی این کار اشاره کرد و گفت: کشور هندوستان به یک اعتبار کشور امام حسین(ع) حساب می‌شود؛ چراکه عاشورا در هندوستان تعطیل رسمی است و ارادت‌ها به امام حسین(ع) قابل توجه است؛ چراکه عشق حسینی است کمااینکه دل‌ها را به هم پیوند داده است.

برچسب‌ها