رئیس آموزش و پرورش گناباد گفت: به علت کمبود نیروی انسانی ۱۹ مدرسه روستایی و ابتدایی این شهرستان به صورت چند پایه اداره می شود.

۱۹ مدرسه گناباد به صورت چند پایه اداره می شود

به گزارش قدس آنلاین، حسین احمدی درخصوص کمبود نیروی انسانی  افزود: ۱۳۰ نفر از فرهنگیان گناباد در سال جاری بازنشسته شدند و تا دو سال آینده ۵۴ نفر دیگر از معلمان این شهرستان نیز بازنشسته می شوند.

وی اظهار داشت: بر این اساس از مجموع یک هزار و ۸۰۰ معلم شاغل در آموزش و پرورش این شهرستان ۵۵۸ نفر طی چهار سال آینده بازنشسته می شوند و به همین میزان با کمبود نیروی انسانی در این بخش مواجه هستیم که سعی می شود با استفاده از دانشجویان دانش آموخته دانشگاه فرهنگیان و نیروهای حق التدریس این مشکل تا حدودی کاهش یابد.

وی گفت: و بر اساس دستورالعمل جامع ساماندهی نیروی انسانی ملاک تشکیل کلاس‌های تک پایه و پایه اول ۱۰ نفر، پایه دوم ۱۱ نفر، پایه سوم ۱۲ نفر، پایه چهارم ۱۳ نفر، پنجم ۱۴ نفر و ششم ۱۵ نفر است و  اگر تعداد دانش‌آموزان از این تعداد کمتر باشند کلاس‌ها به شکل چند پایه تشکیل خواهد شد و برای تشکیل کلاس‌های دو پایه حداکثر ۲۵ نفر، سه و چهار پایه تا ۲۰ نفر و پنجم و ششم  تا ۱۵ نفر در نظر گرفته شده است.

احمدی افزود: ۱۸ هزار نفر از دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی گناباد سال تحصیلی جدید را آغاز کردند که ۷۴ درصد این تعداد در مناطق شهری و ۲۶ درصد در مناطق روستایی هستند.  

یک هزار و ۸۰۰ فرهنگی در ۱۰۳۱ کلاس درس در قالب ۲۷۴ مدرسه، تدریس ۱۸ هزار دانش آموز را در مناطق شهری و روستایی گناباد برعهده دارند.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها