مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: این استان با هدف جذب گردشگر در دهمین نمایشگاه گردشگری و سفر آنادولی در شهر وان کشور ترکیه شرکت می کند.

خراسان رضوی با هدف جذب گردشگر در نمایشگاه آنادولی ترکیه حضور می یابد

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل مکرمی فر افزود: شهر "وان" در ترکیه نخستین مقصد گردشگران ایرانی است و در حال حاضر تبادل گردشگران بین این شهر و ایران تقریبا یک طرفه و به نفع ترکیه است از این رو تلاش ما این است که با استفاده از فرصت های معرفی گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی خراسان رضوی زمینه جذب گردشگر از ترکیه را فراهم کنیم.
وی زمان برپایی این نمایشگاه را چهارم تا هفتم مهر ماه کنونی  اعلام و بیان کرد:  فضایی به مساحت حدود ۱۰۰ متر مربع به عنوان پاویون خراسان رضوی با محوریت بخش خصوصی در این نمایشگاه ایجاد خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: کانون تشکل های گردشگری استان نهاد هماهنگ کننده برای مشارکت ایران در این نمایشگاه است و در این رویداد با حضور نمایندگان وزارت گردشگری ترکیه و نمایندگان خراسان رضوی ملاقات های دو و چند جانبه برگزار و هیات های گردشگری خراسان رضوی در سطوح مختلف با همتایان ترک خود ملاقات خواهند کرد.
مکرمی فر افزود: مهم ترین محور مذاکرات و فعالیت در این نمایشگاه افزایش تعاملات فرهنگی و گردشگری خواهد بود تا به سمت توازن در تبادل گردشگر بین  ایران و ترکیه برسیم.
وی ادامه داد: طی سال گذشته اقداماتی در حوزه فرهنگی با علویون و شیعیان ترکیه انجام و زمینه حضور آنها در ایران فراهم شده است و تاکنون چند گروه از علویون ترکیه نیز به خراسان رضوی سفر کرده اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی به بازار گردشگری کشورهای آسیا به ویژه کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: مهم ترین بازار جذب گردشگر کشورهای همسایه ایران است که خراسان رضوی و به ویژه مشهد مهم ترین جاذبه و مقصد گردشگری برای آنها محسوب می شود.

مکرمی فر افزود: این نمایشگاه محل ارتباطات و شکل دهی بازارهای جدید برای تورها، معرفی مراکز اقامتی، صنایع دستی و سوغات، اکوتوریسم، گردشگری سلامت و سایر ظرفیت های ویژه گردشگری است.
وی با بیان این که هفته گردشگری خراسان رضوی را فراتر از مرزها در نظر گرفته ایم ادامه داد: امسال از شبکه مستند و شبکه هفت تلویزیون ترکیه گزارش هایی از خراسان رضوی تهیه و پخش شده است که نقش به سزایی در جذب گردشگر ترکیه خواهد داشت.
او افزود: در سومین همایش بین المللی پژوهش های گردشگری غرب آسیا نیز نمایندگانی از خراسان رضوی توانمندی های  گردشگری کشور با محوریت خراسان رضوی را معرفی خواهند کرد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها