دیروز مشهد یکی از آلوده‌ترین روزهایش را در طول سال 98 تجربه کرد. طوری که شاخص آلاینده‌های معلق در هوا از نماد 150 هم فراتر رفت و به 157 رسید.

هوای مشـهد روبه بهبود است

هاشم رسائی‌فر/

دیروز مشهد یکی از آلوده‌ترین روزهایش را در طول سال 98 تجربه کرد. طوری که شاخص آلاینده‌های معلق در هوا از نماد 150 هم فراتر رفت و به 157 رسید. این شرایط در حالی رقم خورد که عبور شاخص از 140 برای گروه‌های حساس و آسیب‌پذیر از جمله کودکان و خردسالان شرایط خاص اعلام شده و این گروه‌ها تا حد امکان نباید از خانه خارج شوند. در همین راستا با اینکه روز اول مهر بود و روز بازگشایی مهدهای کودک‌ در مشهد تعطیل اعلام شد اما مدارس در تمامی مقاطع باز بود. در مجموع هوای دیروز مشهد در شرایط ناسالم و خطرناکی قرار داشت که خیلی از شهروندان مشهدی از این وضعیت گلایه‌مند بودند.

گرچه شاخص آلایندگی هوا دیروز تا 157 بالا رفت اما به تدریج افت داشت و تا بعد از ظهر به زیر 125 رسید. با این وجود آنچه مورد سؤال است این است که اوضاع برای امروز(سه‌شنبه) به چه شکلی خواهد بود؟

محمد عرفانی، معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی درخصوص وضعیت هوای مشهد در دیروز و امروز گفت: شاخص آلایندگی هوای مشهد دیروز در شروع صبح تا 157 رسید اما به تدریج این شاخص افت کرد و به 139 کاهش یافت و تا این لحظه(بعد از ظهر) تا 122 هم افت داشته این یعنی اینکه آلایندگی هوا رو کاهش بوده و مشکلی در این باره وجود ندارد.

وی در مورد اینکه چقدر احتمال تعطیلی مدارس با شرایط هوایی فعلی وجود دارد، اظهار کرد: فعلاً شاخص آلایندگی رو به کاهش است و با این شاخص بعید می‌دانم مدارس تعطیل شوند چون شرایط نشان می‌دهد هوا به وضعیت پایداری رسیده مگر اینکه اتفاق دیگری بیفتد و شاخص بالا برود که در این شرایط ، جلسه کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوا استان تشکیل و در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد شد.

برچسب‌ها