خراسان شمالی- مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی از پایان خرید تضمینی گندم و پرداخت بیش از ۹۹ درصد وجوه گندمکاران در سطح استان خبر داد.

پرداخت بیش از ۹۹درصد وجوه گندم کاران در خراسان شمالی

سید جلال موسوی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به خرید تضمینی بیش از یکصد و شصت و یک هزار و ۳۴۷ و گندم در سطح استان گفت: فصل برداشت و خرید تضمینی در استان از ۲۲ خرداد ماه آغاز و در ۳۱ شهریور به پایان رسید.

 وی افزود: این میزان خرید در سطح استان در قالب بیش از ۲۴ هزار و ۸۴۳ محموله از تعداد بیش از هفت هزار و ۵۳۳ کشاورز بود.

 وی درخصوص پرداخت مطالبات کشاورزان نیز گفت: امسال همزمان با پرداخت نقدی وجه کشاورزان مبلغی به عنوان کمک هزینه کرایه حمل به ازای تحویل هر کیلوگرم گندم به سیلوهای با ظرفیت ذخیره سازی استاندارد پرداخت شد که اختصاص این مبلغ به علاوه بر تشویق و تعامل این قشر با عوامل ذخیره سازی باعث افزایش امنیت غذایی و بهبود عملکرد فیزیکی پروسه خرید گندم از زمان خرید تا تحویل به کارخانجات برای تولید آرد شده است.

 موسوی تصریح کرد: تاکنون با اختصاص بیش از دو هزار و ۷۷۲ میلیارد ریال موفق به پرداخت ۹۹.۶ دهم درصد  مطالبات کشاورزان گندم کاران استان شده‌ایم.

 وی در خصوص پرداخت مطالبات کلزاکاران درصد استان نیز گفت: با پرداخت ۱۰۰ درصد مطالبات کشاورزان کلزا کار استان مبلغی بیش از ۱۰۴ میلیارد ریال وجه نقد به کشاورزان واریز شده است.

 موسوی اظهار امیدواری کرد: در سال‌های آتی شاهد خودکفایی در تولید دانه‌های روغنی کلزا شویم تا علاوه بر افزایش سطح درآمد مردم گامی بزرگ برای عدم وابستگی به مواد غذایی در کشور پرداخته شود.

وی در پایان افزود: در سال جاری بیش از ۳ هزار و ۶۸ دانه روغنی کلزا از کلزاکاران دست است خریداری شده است

برچسب‌ها