نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس ائتلاف «آبی و سفید» درباره تشکیل کابینه ائتلافی با یکدیگر گفت‌وگو و اعلام کردند که از فردا رایزنی دو حزبشان در خصوص تشکیل کابینه ائتلافی آغاز می‌شود.

گفت‌وگوی نتانیاهو و گانتز درباره تشکیل کابینه ائتلافی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز» رئیس ائتلاف «آبی و سفید» دوشنبه شب در یک نشست خبری اعلام کردند که دو طرف درباره تشکیل «دولت وحدت ملی» با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری یونیوز، نتانیاهو گانتز تاکید کردند که اعضای دو حزب از فردا (سه‌شنبه) مذاکرات خود را در خصوص تشکیل کابینه ائتلافی آغاز می‌کنند.

نتانیاهو چند روز پیش با انتشار یک پیام ویدئویی، ضمن پذیرش شکست در تشکیل ائتلاف راست‌گرا، از گانتز دعوت کرد تا با هم ملاقات جدی برای تشکیل کابینه فراگیر داشته باشند، اما گانتز پیشنهاد نتانیاهو رئیس حزب لیکود مبنی بر نخست‌وزیری چرخشی و ائتلاف برای کابینه فراگیر را رد کرد.

نتانیاهو در این پیام ویدئویی ضمن درخواست از گانتز برای ورود به ائتلاف با او، اذعان کرد که احزاب راست‌گرا در رژیم صهیونیستی قادر به تشکیل یک کابینه ائتلافی نیستند و به همین دلیل ائتلاف باید تا جایی که می‌شود گسترده‌تر باشد.

بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی پنجشنبه گذشته بعد از کسب یک کرسی کمتر از حزب ائتلاف «آبی و سفید» به رهبری «بنی گانتز» در انتخابات سراسری فلسطین اشغالی، از گانتز خواسته بود تا «دولت متحد» و کابینه فراگیر تشکیل دهند (جزئیات بیشتر).

منبع: فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها