روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» گزارش داده است که دولت آمریکا از اختلاف سران رژیم اسرائیل برسر تشکیل کابینه احساس یأس کرده و از حل این بحران عاجز است.

بحران سیاسی در سرزمین های اشغالی/ ناتوانی و احساس یأس آمریکا از حل بحران

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» در گزارشی مرتبط با بحران سیاسی به وجود آمده در سرزمین های اشغالی و ناتوانی در تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی و موضع آمریکا در قبال آن تاکید کرد که مقامات ارشد دولت آمریکا به شدت در قبال بحران سیاسی به وجود آمده احساس یأس می کنند؛ چراکه بن بست سیاسی موجب از دست رفتن فرصت های بسیار برای آنها می شود.

این روزنامه می نویسد: مسئولین آمریکا توضیح نداده اند که اگر کابینه جدید اسرائیل تشکیل شده بود دولت آمریکا چه اقداماتی می توانست انجام دهد اما تصریح کرده اند که با تشکیل کابینه اسرائیل در شرایط بهتری قرار می گرفت و ما می توانستیم کارهای بسیاری را انجام دهیم.

آنها گفته اند سران اسرائیل باید فرصت ویژه ای که در دوره ریاست جمهوری ترامپ برایشان فراهم است را غنیمت بشمارند؛ ترامپ و سفیر آمریکا در حال حاضر توجه و اهتمام ویژه ای به اسرائیل دارند اما مشخص نیست که در دوره بعدی چه کسی در سمت خود باقی باشد.

این روزنامه می افزاید اگر مواضع سیاسی نتانیاهو به عنوان رئیس حزب «لیکود» و بنی گانتس به عنوان رئیس حزب «آبی-سفید» به یکدیگر نزدیک شود، آن وقت است که اسرائیل می تواند از فرصتی مانند حضور ترامپ در ریاست جمهوری آمریکا بهره ببرد.

براساس این گزارش روشن است که دولت آمریکا در شرایط کنونی تمایل دارد تا اعلان معامله قرن را تا مشخص شدن شرایط سیاسی در اسرائیل به تعویق اندازد. طی دیدارها و گفتگوهایی که در واشنگتن انجام شده، تاکید بر این بوده است که در حال حاضراعلام این طرح هیچ فایده ای ندارد و فلسطینی ها قطعا آن را رد خواهند کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها