مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: شرایط اقتصادی بر میزان فروش کتاب در نمایشگاه مشهد تاثیر نداشت که این امر نشان می دهد نسل جوان و خانواده ها کالای فرهنگی را در سبد خرید خود در نظر گرفته اند.

شرایط اقتصادی تاثیری بر فروش کتاب در نمایشگاه مشهد نداشت

به گزارش قدس آنلاین، جعفر مروارید امروز در نشست شورای برنامه ریزی بیست و یکمین نمایشگاه کتاب مشهد افزود: نمایشگاه کتاب بستری برای انتقال میراث فرهنگی و معنوی جامعه و بزرگترین رویداد فرهنگی خراسان رضوی است.

وی اظهار داشت: اغلب نمایشگاه‌ها جنبه تجاری دارند اما نمایشگاه کتاب، هدفش فقط فروش کتاب نیست زیرا در کنار فروش کتاب، میراث فرهنگی و معنوی را تبیین می کند.

وی با اشاره به برگزاری ۱۰۰ رویداد فرهنگی هنری در نمایشگاه کتاب مشهد طی سال گذشته گفت: هدف در نمایشگاه کتاب، توسعه فرهنگ کتابخوانی و گفت و گو و آماده سازی نسل کتابخوان است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه در نمایشگاه کتاب امسال باید چند برنامه ویژه در نظر گرفته شود افزود: ارتقای کیفیت نمایشگاه و حضور موثرتر ناشران مورد رضایت مردم در نمایشگاه کتاب اهمیت بیشتری دارد زیرا این نمایشگاه آبروی فرهنگی استان است و همه دستگاهها باید در برگزاری آن مشارکت کنند.

وی همچنین افزایش جلسات نخبگان، اختصاص غرفه ای به کتاب های زیارت، مشارکت موثر دستگاهها از جمله شهرداری، آموزش و پرورش، رسانه ها، اداره کل کتابخانه های عمومی، حضور نشر های دیجیتال، حضور حداکثری ناشران فاخر و تاثیرگذار، ایجاد بخش ویژه زیارت و مشهد، تقویت برنامه های فرهنگی دانشگاه‌ها و حوزه های علمیه، حضور نمادین صنعت چاپ، آموزش های عمومی فرآیندهای چاپ کتاب و آموزش عمومی تبدیل یک ایده به کتاب را مورد تاکید قرار داد.  

افشین تحفه گر، معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و دبیر نمایشگاه کتاب نیز در این نشست گفت: فعالیت ۲۶ کمیته تخصصی، برگزاری ۴۰ جلسه، ثبت نامه بیش از ۷۰۰ ناشر در سایت نمایشگاه، تبلیغات و اطلاع رسانی مناسب با همکاری شهرداری، برگزاری ۱۰۰ برنامه جانبی و نشست تخصصی، تجلیل از برگزیدگان انتخاب کتاب سال استان، افزایش اعتبار بن کتاب، بازدید پر تعداد مسئولین و نخبگان از نمایشگاه از جمله برنامه های بیستمین نمایشگاه کتاب مشهد در سال گذشته بود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها