همدان_ دبیر اجرایی اجلاس جهانی راه ابریشم گفت :امیدواریم احیای جاده ابریشم آنطور کا انتظار می رود پیش برود.

امیدواریم احیای جاده ابریشم آنطور که انتظار می رود پیش برود
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،حسن محمدی ظهر سه شنبه در ششمین نشست کمیته هماهنگی میراث برای ثبت های زنجیره ای در کشورهای مسیر جاده ابریشم بابیان اینکه در این اجلاس مباحث تخصصی ارائه خواهد شد که امیدواریم راهگشای ادامه مجموعه فعالیت های تخصصی باشد، گفت: امیدواریم احیای جاده ابریشم آنطور که انتظار می رود پیش برود.
محمدی با بیان اینکه همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین با بیش از ۱۸۰۰ جاذبه تاریخی و اسناد مثبته فراوان این واقعیت را مورد تاکید قرار می دهد که همدان در مسیر جاده ابریشم و مسیر قدیم راه شاهی قرار داشته گفت: همدان به واسطه این امتیاز طی بیش از ۴ هزار سال با مراودات تجاری فعالیت داشته است.
وی با بیان اینکه از ۱۸۰۰ اثر تاریخی در استان همدان ۱۰۶۰ اثر ثبت ملی شده است، گفت: تقاضا داریم با توجه به فرصت نشست جهانی راه ابریشم راهکارهایی ارائه شود تا به ثبت جهانی یکی از آثار همدان بپردازیم و به آن دست پیداکنیم.
دبیر اجرایی اجلاس جهانی راه ابریشم گفت :امیدواریم نشست های اجلاس جهانی راه ابریشم در ثبت جهانی آثار همدان راهگشا باشد و از  پتانسیل نشست های این چنینی بهره ببریم،
وی افزود : ظرفیت آثار تاریخی همدان مانند هگمتانه و غارعلیصدربالاست و امیدواریم فرصتی فراهم شود تا از دستاوردهای این نشست بهره مند شویم.
وی اضافه کرد: امیدوارم که دیدار از همدان با تمام جاذبه ها ی آن برای میهمانان اجلاس خوب بوده و هموطنان خود را به سفر به پایتخت گردشگری آسیا و پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین تشویق کنید.

برچسب‌ها