۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶
کد خبر: 671731

منابع مطلع اعلام کرده‌اند که سفر نخست‌وزیر عراق به ریاض، با هدف انجام میانجیگری میان ایران و عربستان سعودی انجام می‌شود.

 هدف عبدالمهدی از سفر به ریاض

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق، امروز- چهارشنبه- عازم عربستان سعودی می‌شود که طبق گزارش شبکه خبری «العربیه»، این سفر عبدالمهدی «چند ساعته» خواهد بود.

در همین راستا، منابع آگاه به تلویزیون «المیادین» اعلام کردند که هدف عبدالمهدی از این سفر، ارائه طرح میانجیگری میان ریاض و تهران است.

منابع مذکور خاطرنشان کردند، میانجیگری عراق با هدف انجام دیداری میان رهبران ایران و سعودی در بغداد، پایتخت عراق انجام می‌شود.

بر این اساس، نخست‌وزیر عراق در سفرش به ریاض، با «سلمان بن عبدالعزیز» و «محمد بن سلمان» پادشا و ولیعهد سعودی دیدار خواهد کرد.

طبق بیانیه دفتر نخست‌وزیر عراق، بحث و گفت‌وگو درباره روابط دوجانبه، اوضاع منطقه و تلاش‌های جاری در کاهش تنش، موضع ثابت عراق برای ایفای نقشی مثبت در این زمینه و تلاش برای دور ماندن از تنش‌ها و درگیری های آن و همچنین برقراری روابط حسنه با همه کشورهای همسایه، برادر و دوست خود از محورهای این دیدار است.

این در حالی‌ست که «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان نیز روز گذشته اعلام کرد که مقام‌های سعودی از او خواسته‌اند برای کاستن از تنش‌ها با ایران، میانجی‌گری کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها