خرید تضمینی گندم در استان خراسان رضوی با تحویل ۵۰۲ هزار و ۳۱۹ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به پایان رسید.

خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی به پایان رسید

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی  استان خراسان رضوی اظهار کرد: : این میزان خرید در قالب ۵۶ هزار محموله تحویل ۳۶ مرکز، کمیسیون و انبار تعاون روستایی در استان شده است.

حمیدرضا نوری ادامه داد: امسال هشت سیلو و مرکز خرید دولتی، ۱۱ سیلو و انبار بخش خصوصی، هشت کارخانه آرد به عنوان کمیسیون خرید و ۲۶ انبار تعاون روستایی به عنوان مباشر خرید تضمینی گندم خدمت رسانی به کشاورزان را عهده دار بوده اند که از این بین ۷۸ درصد خرید توسط بخش دولتی و کمیسیون های مربوطه و ۲۲ درصد توسط انبارهای اتحادیه های شرکت‌های تعاون روستایی خریداری شده است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی با اشاره به خرید ۳۳۲ هزار تن گندم در سال گذشته افزود: امسال با توجه به نزول باران و برنامه ریزی و تمهیدات ویژه صورت گرفته از سال قبل، علاوه بر تحقق پیش بینی میزان خرید، شاهد رشد ۵۱ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته بوده ایم.
نوری گفت: ارزش ریالی گندم های خریداری شده افزون بر هشت هزار و ۷۰۹ میلیارد ریال بوده است که با پرداخت بیش از ۹۹ درصد وجوه گندم های خریداری شده افزون بر هشت هزار و ۶۷۹ میلیارد ریال به حساب گندمکاران واریز شده است.
وی در ادامه به شهرستان های پیشرو در خرید تضمینی گندم اشاره کرد و افزود: شهرستان های تربت جام با ۵۹ هزار تن گندم ، مشهد با ۵۱ هزار تن و چناران با ۴۹ هزار تن گندم بیشترین حجم خرید را به خود اختصاص داده اند.
نوری با اشاره به خرید توافقی ۱۹ هزار تن گندم کشاورزان توسط کارخانجات آرد استان گفت:در پی ابلاغ دستورالعمل ابلاغی شرکت بازرگانی دولتی ایران در سال جاری کارخانجات آرد متقاضی امر خرید توانستند با قیمت توافقی با کشاورزان افزون بر ۱۹ هزار تن از محصول ایشان را خریداری و به صورت خصوصی ذخیره کنند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها