مدیر کانون مدارس اسلامی استان خراسان رضوی از برگزاری همایش در سایه‌سار مهر با همکاری بنیاد فرهنگی رضوی خبر داد.

همایش «در سایه سار مهر»
در حرم مطهر امام رضا(ع)  برگزار می‌شود

 حسین مروج

 مدیر کانون مدارس اسلامی استان خراسان رضوی از برگزاری همایش در سایه‌سار مهر با همکاری بنیاد فرهنگی رضوی خبر داد. محدتقی فخریان به خبرنگار قدس گفت: این همایش چهارشنبه سوم مهرماه سال جاری در آغاز سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ و به مناسبت شروع پنجمین دهه از انقلاب اسلامی و به منظور تبیین بیانیه گام دوم انقلاب با همکاری بنیاد فرهنگی رضوی و کانون مدارس اسلامی استان خراسان رضوی در محل تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود. وی ادامه داد: با توجه به اینکه روز چهارشنبه روز زیارتی حضرت رضا(ع) است، این همایش در این روز برگزار می‌شود تا دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این همایش به نمایندگی از تمام دانش‌آموزان ایران اسلامی به زیارت بارگاه مطهر رضوی مشرف شوند.

همایشی برای تبیین نقش دانش‌آموزان در گام دوم انقلاب

فخریان در زمینه اهداف برگزاری این همایش به مواردی همچون همدلی و همراهی مدارسی که بر مبنای تعلیم و تربیت اسلامی فعالیت می‌کنند و نسبت به مسائل انقلاب و آرمان‌های آن پویا و کارآمد هستند، تبیین گام دوم انقلاب با چهار محور «عمومی کردن خوانش، تفهیم، تبیین و ترویج بیانیه»، اقدام و عمل به موقع برای اجرای بیانیه و تحقق اهداف مندرج در آن اشاره کرد. مدیر این کانون تصریح کرد: همچنین آشنایی دانش‌آموزان با الگوهای حماسی و تربیتی هشت سال دفاع مقدس و آشنایی با شهدای مدافع حرم و نقش‌آفرینی دانش‌آموزان مدارس در تبیین و ترویج بیانیه گام دوم انقلاب و اجرای این مراسم از دیگر اهداف این همایش است. وی اضافه کرد: حدود ۷۰۰ نفر از دانش‌آموزان پسر و دختر دوره متوسطه اول و دوم از ۴۰ آموزشگاه از مدارس امام رضا(ع)، امام حسین(ع) مؤسسه بعثت، مؤسسه مفتاح و مؤسسه آموزشی نوین از شهر مقدس مشهد  و تعدادی از مدارس تحول‌خواه غیرانتفاعی تازه تأسیس در این همایش شرکت خواهند کرد.

فخریان یادآور شد: برگزاری این گونه همایش‌ها که تمامی مراحل اجرایی آن از قبیل مجری‌گری، سخنرانی، مداحی، سرود و دکلمه، انتظامات و پذیرایی، تهیه کلیپ‌ها و... توسط خود دانش‌آموزان انجام می‌شود تأثیر بسزایی در ارتقای روحیه خودباوری و امیدبخشی به نوجوانان و جوانان که از مهم‌ترین موارد مندرج در بیانیه گام دوم انقلاب است، خواهد داشت.

گفتنی است؛ کانون مدارس اسلامی مجموعه‌ای از مدارس غیردولتی و عام‌المنفعه در کشور است که در مأموریت‌های تربیتی و اسلامی با وزارت آموزش و پرورش همکاری و تعامل دارند و نزدیک به ۴۰ هزار دانش‌آموز دختر و پسر در استان خراسان رضوی در این مدارس از مقطع ابتدایی تا پایان دوره متوسطه مشغول به تحصیل هستند.

برچسب‌ها