۴۰ تن زباله تَر و خشک روزانه به طور متوسط در شهر تایباد تولید می شود.

روزانه ۴۰ تن زباله در تایباد تولید می شود

به گزارش قدس آنلاین، شهردار تایباد افزود: از این میزان تولید زباله بیش از ۹۵ درصد آن از نوع تَر است.

ایوب سیدالحسینی با بیان این که در این شهر کمتر از پنج درصد زباله ها تفکیک می شود ادامه داد: در تایباد بازیافت زباله ها به صورت مکانیزه انجام نمی شود و این مقدار از زباله هایی که تفکیک می شود نیز به صورت سنتی و دستی صورت می گیرد.

وی به آبیاری فضای سبز این شهر اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۸۵ درصد آب فضای سبز شهر تایباد از آب آشامیدنی جدا شده و باقی مانده این طرح هم تا ابتدای تابستان سال آینده اجرایی خواهد شد.

شهردار تایباد گفت: در نیمه نخست امسال ۷۰ هزار متر مربع از معابر اصلی شهر تایباد آسفالت شده و هم اکنون ۸۵ درصد خیابان های اصلی تایباد آسفالت است.

سید الحسینی افزود: ساختمان اداری و تجاری شهر تایباد با شش هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا یکی از مهم‌ترین طرح‌های نیمه تمام این شهر است که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تاکنون افزون بر ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه در بر داشته است و برای بهره برداری نهایی آن ۲۰۰ میلیارد دیگر نیاز است.

وی ادامه داد: قرار بود اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی برای آسفالت کمربندی ضلع شرقی این شهر ۶۵۰ تن قیر تامین کند که این اداره فقط ۲۴۰ تن قیر را تحویل داد و هنوز با توجه به پیگیری های انجام گرفته این وعده محقق نشده است.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها