نخستین خودرو موزه سیار با عنوان «سفیران صلح» از مشهد مقدس سفر خود به مقصد شهر وان در کشور ترکیه آغاز کرد.

موزه سیار از خراسان عازم ترکیه شد

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل مکرمی فر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی اظهار کرد: هدف از این سفر ترویج فرهنگ صلح و حفظ میراث فرهنگی است.

وی افزود: موزه سیار کودک با کمک استانداری، میراث فرهنگی خراسان رضوی و اداره کار و امور اجتماعی و تسهیلات پرداختی از طریق صندوق کارآفرینی امید راه اندازی شده است.

مکرمی‌فر تصریح کرد: اولین سفر خودرو موزه سیار به کشور ترکیه(وان) برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: محتوای موزه با توجه به موضوع گردشگری عروسک‌های قاشقی صلح انتخاب شده و نمایش‌های عروسکی با موضوع گردشگری خواهند داشت.

وی یادآور شد: تاکنون موزه سیار از طریق مسیرهای ریلی، دریایی، هوایی و زمینی در سطح ملی به شهرهای مختلف در استان‌های خراسان رضوی، تهران، بوشهر، جزایر خارک و کشورهای آفریقایی گینه، نیجریه، نیجر، ساح عاجل، غنا، اسپانیا، قرقیزستان، گرجستان، آلمان و مالزی سفر کرده است.

مکرمی‌فر گفت: موزه سیار، سوسن نیکذات از سوی ایکوم در ایران به عنوان سفیر صح کودک و نوجوان انتخاب شده و ححمک آن نی توس، رئیس ایکوم ایران و ایکوم جهانی به وی اهدا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی اظهار کرد: فعالیت موزه سیار در کشورها در راستای ترویج دوسیت و تعامل ایران با دیگر کشورها در نمایشگاه‌ها، مدارس، بیمارستان‌ها، خانه معلولین، پژهشگاه‌ها و مهدکودک‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: هم چنین از دیگر فعالیت‌های موزه سیار اهداء دو عروسک قاشقی به نام ایران و آریا است که به موزه کودک هر کشور به نام کشور تقدیم می‌شود و ویترینی به آن تخصیص داده می شود.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها