ایلام - معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ۱۲ هزار نفر به ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی اضافه‌شده است.

۱۲ هزار نفر به ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی اضافه‌شده است

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی صدیقی عصر روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۹ هزار نفر دانشجوی خارجی در مقاطع مختلف در ایران مشغول تحصیل هستند، اظهار داشت: این آمار نسبت به سال قبل بیش از ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه امسال ۱۰۲ خوابگاه دانشجویی در اجرای این طرح تعمیر و مرمت کامل شدند، افزود: امیدواریم امسال با اتمام پروژه های در دست اجرا ظرفیت خوابگاه های دانشجویی ۷۵ هزار نفر دیگر افزوده شود.

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به بهسازی فضای خوابگاه‌های دانشجویی یادآور شد: طرح ارتقا سراها و خوابگاه‌ها در چند سال گذشته در وزارت علوم پیگیری شده و با رتبه بندی خوابگاه‌ها فضاهای فرسوده ارتقا کیفی یافته است.

صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره  افزایش جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه ها گفت: یکی از رویکردهای وزارت علوم تحصیل دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های کشور است که به ۲ شیوه اعطای بورس و هزینه شخصی انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: تلاش خواهیم کرد تا سال آینده در سطح تمامی دانشگاه ها مرکز پایش سلامت و تندرستی دانشجویان  راه اندازی شده و هیچ دانشگاهی نباشد که این مرکز را نداشته باشد.

 معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به توسعه فضاهای ورزشی در دانشگاه ها، گفت: در حال حاضر این فضا دو متر مربع بوده که امیدواریم تا پایان برنامه ششم توسعه آنرا به ۲.۵ مترمربع افزایش دهیم.

برچسب‌ها