معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: بیش از ۷۰ درصد از ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور فرسوده و نیازمند نوسازی است که باید جوان و پویا شود.

بیش از ۷۰ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی کشور فرسوده است

به گزارش قدس آنلاین، مهدی جمالی نژاد  در حاشیه بازدید از دهمین نمایشگاه تخصصی خدمات شهری، عمران، حمل و نقل و ترافیک در مشهد اظهار کرد: در دو سال گذشته به دلیل مشکلات به وجود آمده در داخل کشور اتوبوس تولید نمی شد که همین موضوع امر نوسازی را با مشکل مواجه کرد.

وی اضافه کرد: امسال برای نخستین بار در کلانشهرها مقرر شد برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی اوراق مشارکت منتشر شود همچنین امیدواریم در پی برگزاری جلسات فشرده در کمیسیون زیربنایی دولت و وزات راه و شهرسازی بتوانیم شرایط را برای تزریق تعداد زیادی اتوبوس به ناوگان عمومی کشور فراهم کنیم.
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور با بیان این‌ که تلفات حوادث رانندگی درون و برون شهری از دغدغه های موجود است گفت: سال گذشته بیش از ۱۷ هزار نفر تلفات سوانح رانندگی داشتیم و امسال نیز به رغم برنامه ریزی های زیاد هنوز نتوانسته ایم این عدد را کاهش دهیم اما برای نیمه دوم سال تلاش می کنیم این مهم محقق شود.
جمالی نژاد افزود: راه اندازی پویش های درون شهری نظیر پویش "خط عابر- خط زندگی" در مشهد می تواند نقش تاثیرگذاری در سوانح رانندگی داشته باشد.
وی با اشاره به نقش نمایشگاه های خدمات شهری و حمل و نقلی در معرفی الگوهای نوین شهری گفت: باید حضور شرکت‌های دانش بنیان در این نمایشگاه ها بیشتر شود تا بتوان با اقدامات خلاقانه در شرایط تحریم از بهترین تجهیزات تولید داخل برخوردار شد.

دهمین نمایشگاه تخصصی خدمات شهری، عمران، حمل و نقل و ترافیک با مشارکت بیش از ۶۰ مشارکت کننده بخش خصوصی در مشهد برگزار شده و آخرین دستاوردها در زمینه‌های تجهیزات و ماشین آلات خدمات شهری، خودروهای حمل و نقل عمومی، مبلمان پارکی، تجهیزات و علائم ترافیکی، نورپردازی شهری، پارکینگ های مکانیزه، مجموعه بازی های پلی اتیلنی و تجهیزات ورزشی پارکی را عرضه کرده است.
این نمایشگاه از سوم تا ششم مهر در محل سالن فردوسی نمایشگاه بین المللی مشهد پذیرای علاقه مندان است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها