ناظرگمرکات استان خراسان رضوی و مدیرگمرک مشهد گفت: در ۵ماهه ابتدایی سال جاری ۸میلیون دلار تجارت چمدانی از گمرکات مرزی استان مثل سرخس، لطف آباد، دوغارون و باجگیران صورت گرفته است.

۸میلیون دلار تجارت چمدانی از گمرکات مرزی خراسان رضوی/کشف  ۶۰هزار لیتر سوخت قاچاق از گمرکات استان

امید جهانخواه در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: در پنج ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲درصد رشد مسافرورودی از مرزهای زمینی و هوایی به استان خراسان رضوی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در این مدت ۶۵۴هزار مسافر به استان وارد و ۶۴۵هزار مسافر نیز از استان خارج شده اند .

جهانخواه ادامه داد: در ۵ماهه ابتدایی سال جاری همچنین ۸میلیون دلار تجارت چمدانی از گمرکات مرزی استان مثل سرخس، لطف آباد، دوغارون و باجگیران صورت گرفته است که درصد تغییرات آن تقریبا در وزن ۲۸۳درصد و در ارزش ۱۴۲درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

ناظرگمرکات خراسان رضوی افزود: هر مسافری که از استان خارج شود می تواندهر میزان کالای ایرانی را به شرط اینکه جنبه تجاری نداشته باشد را از کشور صادر کند و مشکلی در خروج آنها ندارد و برای کالاهایی که جنبه تجاری داشته باشند نیزابتدا  اظهار نامه تجاری تنظیم می شود.

جهانخواه افزود: قاچاق سوخت  با سهمیه بندی شدن  بویژه در مورد مرز دوغارون و حضور شرکت نفت در این مرز صفری به صورت قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کرده است و از طرفی کنترل ها نیزاز طرف گمرک، مرزبانی و پاسگاه های مرزی  افزایش پیدا کرده است به طوری که در پنج ماهه ابتدایی سال در حدود ۶۰هزار لیتر سوخت قاچاق به شیوهای مختلف همچون مازاد در باک از گمرکات استان کشف و ضبط شده است .

وی تصریح کرد: خودروسازان هیچ کالا و  قطعه ای که در گمرکات استان معطل و بلاتکلیف باشد، ندارد و در صورتی که فرایند ترخیص کالا را با ارائه مدارک مستند و صحیحی ارائه کنند ترخیص کالای انها با سرعت صورت می گیرد از طرفی هرکالایی که در گمرک معطل است ممکن است مشکلاتی فارغ از گمرک همچون مشکلات ارزی و یا ثبت سفارش داشته باشد .

برچسب‌ها