همدان _ شهردار همدان با اشاره به نقش تاریخی همدان در تعاملات فرهنگی و به ویژه از منظر دین تصریح کرد: براین اساس پتانسیل‌های فرهنگی و تاریخی همدان بخش مهمی از حافظه تاریخی جاده ابریشم است.

همدان بخش مهمی از حافظه تاریخی جاده ابریشم است
 به گزارش قدس آنلاین عباس صوفی شهر دار همدان ظهر پنجشنبه در دومین نشست کارشناسی گفت‌وگو و تاثیرات متقابل میان ادیان و معنویان در مسیر جاده ابریشم در چهار چوب اطلس تعاملات فرهنگی در مسیر جاده ابریشم ضمن خیر مقدم به  مهمانان بیان کرد: مفتخریم که امروز میزبان نشست جهانی دینی و معنویت برای تالیف اطلس تعاملات فرهنگی جاده ابریشم سازمان یونسکو هستیم.
 وی  با اشاره به قرارگیری همدان در مسیر اصلی جاده ابریشم تا امروز بیان کرد: همدان نقش مهمی در تعاملات دینی داشته است.
 صوفی در این راستا ادامه داد: حضور پیروان ادیان الهی در شهر همدان و بناهای مذهبی ساخته شده توسط پیروان ادیان در کنار مساجد بر این سخن تاکید می‌کند.
  شهردار همدان گفت: شهر همدان زادگاه تعدادی از مشهورترین عارفان و شاعران و محل زندگی دانشمندانی بوده است که سفرهای متعددی در کشورهای جاده ابریشم داشته‌اند.
وی با تاکید بر این که همدان یکی از مهم‌ترین شهرهایی خواهد بود که در تالیف بخش دین و معنویات اطلس تعاملات فرهنگی باید به آن توجه شود، یادآور شد: نسخه‌های خطی فراوانی درباره ادیان و علم و کتابخانه و موزه‌های دنیا و از جمله ایران وجود دارد که توسط همدانیان نوشته شده است.
صوفی با اشاره به نقش تاریخی همدان در تعاملات فرهنگی و به ویژه از منظر دین تصریح کرد: براین اساس پتانسیل های فرهنگی و تاریخی همدان بخش مهمی از حافظه تاریخی جاده ابریشم است که شایسته است به نحو مطلوبی در چشم اندازهای علمی، آموزشی و پژوهشی یونسکو در پروژه جاده ابریشم معرفی بشوند.

برچسب‌ها